Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Pozycja na desce 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26 maja 2020, 21:32
Posty: 103
Podziękował: 17
Podziękowano: 5
Cytuj
Pytanie...
Dlaczego racingowcy na desce nie trzymają tułowia w pionie, lecz przesadnie wypinają tyłek do tyłu i są często pochyleni mocno do przodu?

Drugie zapytanie... Płynąc "toeside" potrzebuję znacznie więcej mocy niż przy normalnej pozycji. Przy lekkim wietrze nie mam problemu z płynięciem normalnym halsem, nie potrzebuję pracować latawcem natomiast po przejściu na toeside momentalnie brakuje mi mocy. Co robię źle?

Dzięki!


31 sie 2020, 19:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
sp-qba787 napisał(a):
Pytanie...
Dlaczego racingowcy na desce nie trzymają tułowia w pionie, lecz przesadnie wypinają tyłek do tyłu i są często pochyleni mocno do przodu?

Proste nogi, konstrukcja systemu kontroli latawca i lepsze zarządzanie mocą latawca wymuszają taką pozycję. W ten sposób wyciskają z fojla maksa płynąc ostro na wiatr.
Dodatkowo zmniejszają w ten sposób opory powietrza. chcą być jak najniżej wody:
Obrazek
Kolarze też nie jeżdżą w pozycji rekreacyjnej z tego powodu.

Cytuj:
Drugie zapytanie... Płynąc "toeside" potrzebuję znacznie więcej mocy niż przy normalnej pozycji. Przy lekkim wietrze nie mam problemu z płynięciem normalnym halsem, nie potrzebuję pracować latawcem natomiast po przejściu na toeside momentalnie brakuje mi mocy. Co robię źle?

Sztywniejsza i nienaturalna sylwetka. Potrzebne kolejne godzinki i zauważysz różnicę.
Zgaduję że prowadzisz latawiec wyżej niż w normalnej jeździe?


31 sie 2020, 22:57
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 26 maja 2020, 21:32
Posty: 103
Podziękował: 17
Podziękowano: 5
Cytuj
Ta fota to przesada!

Latawiec prowadzę nisko, ale faktycznie jestem sztywny.
Dzięki za odpowiedź.


01 wrz 2020, 19:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Dzisiaj wiało 13-15kts. R1V2 19m i linki 11m. Comet 111

Próbowałem cisnąć w górę wiatru na prostym tułowiu. Da się ale kąty i prędkość zauważalnie słabsze i gorsza kontrola latawca.
Ta fota to nie przesada ale konieczność dla tych co marzą o podium.
Wkrótce wszyscy zawodnicy będą tak pływać.

PS. Czyli parędziesiąt godzinek na switchu i będziesz pływał na luzaka w słabym wietrze.


01 wrz 2020, 20:21
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2013, 09:39
Posty: 399
Podziękował: 0
Podziękowano: 37
Cytuj
na switchu latawiec nisko nad wodą, i pójdzie w słabym wietrze. Na soulu 12 i Ondzie daje radę od 6 knt


02 wrz 2020, 10:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 maja 2020, 21:32
Posty: 103
Podziękował: 17
Podziękowano: 5
Cytuj
Mam jeszcze teorię, że albo idę za ostro na wiatr lub zbyt mocno odpadam. Na switchu perspektywa jest inna, pozycja nienaturalna. Zostaje nic, tylko ćwiczyć :twisted:


02 wrz 2020, 16:52
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.