Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Burco Bornholm Crossing 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2013, 21:42
Posty: 37
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 16
Podziękowano: 3
Imię i nazwisko: Grzegorz
Cytuj
Powodzenia!


13 lip 2017, 08:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Zrobiliśmy to! nawet podwójnie ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


reszta fotek:
https://www.facebook.com/marek.bracuru/ ... 537&type=3


14 lip 2017, 15:32
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2013, 21:42
Posty: 37
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 16
Podziękowano: 3
Imię i nazwisko: Grzegorz
Cytuj
Gratulacje dla całej ekipy !


14 lip 2017, 16:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 sie 2015, 08:19
Posty: 176
Lokalizacja: Iława
Podziękował: 13
Podziękowano: 10
Cytuj
Pięknie.......
Gratulacje WKSiaki.....


17 lip 2017, 08:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 sie 2015, 09:37
Posty: 12
Podziękował: 0
Podziękowano: 0
Cytuj
Jestem pod wrażeniem, gratulacje :)

Czekam na obszerną relację z wyprawy


17 lip 2017, 20:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Wicin napisał(a):
Jestem pod wrażeniem, gratulacje :)

Czekam na obszerną relację z wyprawy


Dzięki za gratki! bardzo dzięki!

Red Bull relacja:
https://www.redbull.com/pl-pl/Relacja%2 ... 20Crossing


20 lip 2017, 13:13
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2013, 13:16
Posty: 300
Lokalizacja: Sopot
Podziękował: 66
Podziękowano: 18
Imię i nazwisko: Filip
Cytuj
Fajna relacja :!:


20 lip 2017, 18:13
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Recenzja lokalizatora i trackera satelitarnego Garmin Inreach Explorer+ używanego podczas BBC.

Zacznę od tego, że urządzenie zostało nam darmowo udostępnione przez kultowego żeglarza, jednego z najmłodszych kapitanów jachtowych Bartka Czarcińskiego. Bartek prowadzi szkołę żeglarstwa http://www.morka.pl/
Usłyszał o naszym crossingu od Marcina Koca i bez wahania użyczył to fantastyczne urządzenie. Był ciekaw jak lokalizator poradzi sobie w rękach kajciarzy.
Urządzenie to wg mnie okazało się strzałem w dychę, dało nam dodatkowe poczucie bezpieczeństwa oraz dostarczyło kibicom śledzić nasz postęp na żywo. SMS o dotarciu na Bornholm obejrzało ponad 1000 osób.
Obrazek

Zdecydowaliśmy, że Kuba Wolański będzie obsługiwał urządzenie z pokładu RIBa. Kaciarze nie byliby w stanie wysyłać smsów. Zapraszam na recenzję Kuby.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Budowa.
Urządzenie sprawia wrażenie bardzo solidnego. Sztywna obudowa z twardego, wytrzymałego tworzywa sztucznego, gumowe przyciski, porządna osłona ekranu i wielki mocny klips z tyłu dają pewność, że trudne warunki nie są mu straszne. Umieszczone na spodzie trackera gniazdo micro-USB osłonięte jest uszczelnianą klapką, która jest osadzona pewnie i sama się nie otworzy. Z boku urządzenia znajduje się kolejna klapka, wyraźnie zaznaczona i opisana, chroniąca przycisk sygnału SOS, dzięki czemu nie zostanie on nadany przypadkowo. Urządzenie posiada klasę wodoodporności IPX7, dopuszczające krótkotrwałe zanurzenie na głebokość 1m.
Połączenia i synchronizacja.
Urządzenie łączy się z indywidualnym kontem internetowym, kóre pozwala na pełen wgląd we wszystkie statystyki i parametry urządzenia oraz historię operacji, śledzeń, wysłanych i otrzymanych wiadomości a także połączenie z kontem w serwisach Facebook i Twitter. Ponadto na bieżąco aktualizuje mapę na której widać wszystkie przebyte trasy, a także dokładne miejsca nadania wiadomości i dokonanych pomiarów.
Do połączenia z telefonem służy darmowa aplikacja Earthmate. Telefon łączy sie z Garminem poprzez Bluetooth, a aplikacja umożliwia pełną kontrolę nad urządzeniem.
Garmin oferuje także funkcję MapShare, dzięki której nasi znajomi mogą obserwować postęp naszej wycieczki na bierząco. Dostępne dla obserwatorów parametry są ustalane przez użytkowanika.

Użytkowanie.
Z pośród wielu funkcji InReach'a przetestowaliśmy głównie tracking/śledzenie i spisuje się on bez zarzutu. Urządzenie automatycznie dokonuje pomiaru w określonym interwale, zapisując parametry takie jak: dokładne położenie geograficzne, prędkość, kurs a następnie rysuje trasę na mapie dostępnej z poziomu konta internetowego.
Przu ręcznym nadawaniu komunikatów i wiadomości poprzez InReach'a użyciue aplikacji znacznie tę czynność ułatwia dzieki pełnej klawiaturze w telefonie, której Garmin jest pozbawiony. Gdy telefon jest połączony z urządzeniem, w odpowiednim oknie w aplikacji wpisujemy wiadomość, która nastepnie Bluetoothem przekazywana jest do Garmina, który wiadomość nadaje, dzięki czemu można np. publikować postęp swojej wyprawy na Facebooku z miejsc w których nie mamy zasięgu czy też dostępu do Internetu w telefonie. Co prawda czas od wysłania wiadomości z telefonu do momentu jej publikacji przez urządzenie wynosi do 2 minut. Publikacja wiadomości utwrzonej na urządzeniu jest natychmiastowa, ale wybieranie pojedyńczo liter przy użyciu strzałek jest czasochłonne i mało wygodne. Pomocna jest opcja tworzenia i zapisywania gotowych wiadomości dostępna za równo w aplikacji jak i w koncie internetowym. Kilkoma kliknięciami możemy wybrać i wysłać przygotowaną wcześniej wiadomość, dzieki czemu oszczędzamy czas i baterie w telefonie i urządzeniu.
Obsługa zarówno urządzenia jak i aplikacji nie jest skomplikowana i dość intuicyjna, w obu zainstalowano język polski, co tylko w tym pomaga.
Jeżeli chcemy mieć dostęp do podglądu map w aplikacji, możemy ję poprzez nia pobrać. Do wyboru mamy mapy topograficzne i OpenStreetMap. Na szczęście nie musimy pobierać całego świata, możemy ograniczyć się tylko do obszarów, które nas interesują.
Jest to oczywiście ułamek możliwości InReach'a, i wiele jego funkcji pozostało przez nas nietknięte.
Obrazek

Podsumowanie.
Uważam, że jest to świetny sprzęt dla podróżników czy żeglarzy, stwarzający bardzo dużo możliwości takich jak komunikacja, nawigacja czy tracking, szczególnie w warunkach, w których zawodzą popularne środki. Wytrzymałość sprzętu sprawia, że nie będziemy bali się go używać w bardzo trudnych warunkach. Na naszym pontonie narażony był na całodniowe wstrząsy i ciągłe zalewanie wodą, co nie zrobiło na nim absolutnie żadnego wrażenia. Prostota obsługi sprawia, że urządzenie jest przystępne dla każdego, a aplikacja Earthmate jeszcze tą obsługę ułatwia. Funkcja nadawania sygnału SOS zwiększy nasze bezpieczeństwo w terenie a także zapewni lepszy komfort psychiczny.

Tutaj nasz tracking: https://share.garmin.com/morka

a tutaj tracking jednego z testów:
Obrazek


22 lip 2017, 07:08
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Przedstawiam Anioła Stróża crossingu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reszta fot Doroty:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater


22 lip 2017, 07:22
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Kuba Wolański odegrał kluczową rolę mimo, że była to rola drugoplanowa.
Wolansio prowadził komunikację sat i dzięki niemu kibice wiedzieli gdzie byliśmy, jakie były warunki i jaki był postęp crossingu.
Dodatkowo miał nam pomagać w przypadku wymiany latawców na wodzie, awarii sprzętu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poprosiłem Kubę o napisanie paru słów:
Wrażenia z crossingu.

Świetnie zorganizowana impreza, z genialnym zapleczem. Mieliśmy wszystko dopięte, asekuracja 2 łodzi, komunikacja radiowa z każdym, telefon satelitarny, tracking, zapasowy sprzęt, żarcie, picie, kamery, MLECZNY!!!
Mieliśmy Pawła który by nas wyciągnął z każdej opresji.
Wszystkie wymagane zgody itd.
Nagłośnienie medialne, i to bardzo pozytywne.
3 nawigacje ręczne i nawigacje na łodziach.
Bardzo dobre przygotowanie fizyczne i psychiczne kajciarzy, treningi były, każdy wiedział na co się pisze i że da rade (czego nie można powiedzieć o jednym z załogantów pewnego czerwonego riba... :P)
Byli super sponsorzy, i ogólnie super team.
Dobre humory.
Pogoda nie była wymarzona ale mogło być gorzej, ważne, że wiatru wystarczyło w obie strony i obyło się bez deszczu.
Generalnie nie jestem w stanie wymyślić jakieś rzeczy której byśmy nie mieli. Byliśmy przygotowani w 100%. Wszystko udało się zrealizować w 98% tak jak sobie założyliśmy.
No i bardzo się cieszę, że byłem członkiem ekipy, przeżycie jest niezapomniane, nauczyłem się też trochę podczas tej wyprawy i poznałem kilkoro wspaniałych ludzi i więzy WKSu się zacieśniły między teammatesami, a to jest bezcenne.

A to, że tam sternik jednej z łodzi to dziwak, czasem radia nie działały, czy Adaś miał lekki kryzys a ja hipotermie i strach w oczach to raczej małe piwo w porównaniu do tego wszystkiego powyżej ;)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


23 lip 2017, 09:26
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: DonaldEleri i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.