Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Przesiadka z Moses Silente HP 560 na Moses Comet 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2015, 16:33
Posty: 65
Podziękował: 0
Podziękowano: 4
Imię i nazwisko: Adam Ramczyk
Cytuj
Chcialbym sie podzielic wrazeniami z przesiadki z freeridowego zestawu na skrzydlo race (Comet),
Jestem po kilku sesjach na wodzie. Jak do tej pory moje wrazenia sa takie:
1. Dluzszy maszt jest upierdliwy przy przechodzeniu przez przyboj za to w czasie plywania (szczegolnie po wiekszych falach) jest rewelacja. Mozna duzo bardziej sie wychylic przy ostrzeniu i skrzydlo duzo rzadziej wychodzi z wody. Na silente dosyc regularnie zaliczalem gleby kiedy czesc skrzydla wychodzilo ponad powierznie. Na Comecie zdarza sie tu duzo, duzo rzadziej.
2. Zwroty w lewitacji z wiatrem nie roznia sie specjalnie od zwrotow na skrzydle HP 560
3. Natomiast zwroty w lewitacji na wiatr to inna histroria. Na HP 560 wychodzily mi juz regularnie, na comecie chyba do tej pory nie zrobilem ani jednego. Nawet jak mi sie uda utrafic timing to przy odchodzeniu na hals po zwrocie deska przynajmniej raz odbija sie od wody. Jak ktos moze sluzyc rada do bardzo prosze!!!

4. Co do maksymalnych predkosci to niestety tez nie moge sie pochwalic :(. Mierzone predkosci sa przynajmniej 10 km mniejsze od tych, ktorymi moga sie pochwalic inni uzytkownicy forum na tych samych skrzydlach. Co prawda nie szpachlowalem ani nie szlifowalem jeszcze skrzydla i przy okolo 37km /h zaczyna gwizdac, ale czy to moze odpowiadac za az takie drastyczne roznice w predkosciach? Tu rowniez prosilbym o porady jak jezdzic szybciej ( jakie kursy, pozycja ciala, wychylenie skrzydla itd..)


02 kwi 2018, 11:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Ramadam napisał(a):
1. Dluzszy maszt jest upierdliwy przy przechodzeniu przez przyboj za to w czasie plywania (szczegolnie po wiekszych falach) jest rewelacja.

Adaś zobaczysz że po parunastu kolejnych przejściach przez przybój będzie znaczni mniej upierdliwy ;)
Oczywiście poza warunkami onshore bo wówczas 110cm to zmora.

Cytuj:
3. Natomiast zwroty w lewitacji na wiatr to inna histroria. Na HP 560 wychodzily mi juz regularnie, na comecie chyba do tej pory nie zrobilem ani jednego. Nawet jak mi sie uda utrafic timing to przy odchodzeniu na hals po zwrocie deska przynajmniej raz odbija sie od wody. Jak ktos moze sluzyc rada do bardzo prosze!!!

Czy czasem nie zwalniasz mocniej niż na HP560 przed sztagiem? Osobiście nie miałem takich problemów. trudno mi jednoznacznie wytypowac przyczynę. Moge zsugerowac abys agresywniej wchodził w sztag - z prędkością trochę szybszą niż na freerajdowym skrzydle. jak to złamiesz to potem będziesz mógł robić sztagi prawie że stacjonarnie. Kwestia timingu.

Cytuj:
4. Co do maksymalnych predkosci to niestety tez nie moge sie pochwalic :(. Mierzone predkosci sa przynajmniej 10 km mniejsze od tych, ktorymi moga sie pochwalic inni uzytkownicy forum na tych samych skrzydlach. Co prawda nie szpachlowalem ani nie szlifowalem jeszcze skrzydla i przy okolo 37km /h zaczyna gwizdac, ale czy to moze odpowiadac za az takie drastyczne roznice w predkosciach? Tu rowniez prosilbym o porady jak jezdzic szybciej ( jakie kursy, pozycja ciala, wychylenie skrzydla itd..)

Szpachlowanie to konieczność jeśli myślisz o wyeliminowaniu buczenia. Szpachla doda około 2-3km/h max prędkości ale na pewno nie 10.
To już kwestia bezpiecznika pod czaszką lub jak kto woli wielkości jaj.
Prędkości 50+ to jak przejście z z roweru na motor. Musisz dużo trenować downwindów w silnych wiatrach - tak mi się wydaje.

jaką miałeś do tej pory max speed na hp560 i Comecie?


05 kwi 2018, 14:07
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2015, 16:33
Posty: 65
Podziękował: 0
Podziękowano: 4
Imię i nazwisko: Adam Ramczyk
Cytuj
Zarowno na HP560 i na Comecie najwieksze predkosci jakie zarejestrowalem to 42-43km/h, ale fakt, ze tylko raz plywalem na Comecie z gpsem. Faktem tez jest ze nie skupiam sie raczej na biciu rekordow predkosci, wiec tak jak piszesz to pewnie kwestia treningu i przyzwyczajenia sie do wiekszych predkosci. Musze popracowac nad wielkoscia jaj :).
Jaka jest wedlug Twoich obserwacji roznica w predkosciach mozliwych do uzyskania na HP 560 i na Comecie?


05 kwi 2018, 17:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Ramadam napisał(a):
Zarowno na HP560 i na Comecie najwieksze predkosci jakie zarejestrowalem to 42-43km/h, ale fakt, ze tylko raz plywalem na Comecie z gpsem. Faktem tez jest ze nie skupiam sie raczej na biciu rekordow predkosci, wiec tak jak piszesz to pewnie kwestia treningu i przyzwyczajenia sie do wiekszych predkosci. Musze popracowac nad wielkoscia jaj :).
Jaka jest wedlug Twoich obserwacji roznica w predkosciach mozliwych do uzyskania na HP 560 i na Comecie?

Osobiście na HP560 osiagałem max 28kts a na pierwszym Comecie 30kts - tak na oko.
Niby niewielka różnica ale na wodzie to czuć.
Nowy Comet szybszy o jakieś 1-2kts ale jeszcze nie testowałem.


09 kwi 2018, 19:59
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.