Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Węglowe bary 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Prosi na gwałtu rety przechodzą na samoróbki lub ledworóbki węglowe.
Pojawiło się parę firm specjalizujących w produkcji lekkich barów race.
Sceptycznie podchodziłem do tematu a po roku obserwacji i wysłuchaniu "true story" paru zawodników mogę napisać, że nie warto się jarać.
Na dłuższą chwilę.
Może kiedyś zobaczymy lepsze i trwalsze konstrukcje.

Nie widzę zalet poza wagą co może być ważne jak ktoś zabiera do samolotu 3-5 barów.
Widzę za to parę wad:
- łamią się na potęgę
- są źle zaprojektowane
- mało praktyczne przy zwijaniu linek
- sztywne końcówki wybijają zęby, oczy, dziurawią deski
- brak owijki na drążku może być irytujące dla dłoni.

Na grupie race pojawiła się ankieta a pod nią najlepiej oddający sytuację komentarz Will Cyra:
a carbon bar will never win you a race, but it can certainly lose one for ya
Nic dodać, nic ująć i rekord lajków :)
Obrazek

Osobiście przerobiłem ze dwa tuziny barów.
Nie do pobicia jest drążek Cabrinhy sprzed 4-8 lat. Ten bez pływaków (czerwono-czarny lub biało-czarny).
Banalnie prosta konstrukcja, miękkie końcówki, betonowa trwałość. Nie do zajechania.
Do tej pory używam te pierwsze modele bodajże z 2011.
Po co Cabrinha wprowadziła teraz te wielkie pływaki?! :evil:
To samo Ozone i Flysurfer. Wygląda to źle :cry:


01 wrz 2018, 10:15
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2017, 23:04
Posty: 685
Lokalizacja: Düsseldorf, Poznań, Palma de Mallorca
Podziękował: 38
Podziękowano: 145
Imię i nazwisko: Cesar August jr.
Cytuj
Dzięki za tego posta. Właśnie się przymierzałem do takiego baru. Teraz popatrzę na to trochę bardziej krytycznie. Za tydzień będę oglądał bar następnego producenta. Jeszcze prototyp ale też ma być tylko drążkiem.


01 wrz 2018, 12:04
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
czareka napisał(a):
Dzięki za tego posta. Właśnie się przymierzałem do takiego baru. Teraz popatrzę na to trochę bardziej krytycznie. Za tydzień będę oglądał bar następnego producenta. Jeszcze prototyp ale też ma być tylko drążkiem.

Poznałeś moje zdanie - wg mnie moda w żaden sposób nie praktyczna dla nas.

Osobiście nie kupię węglowego race drążka dopóki nie będę miał 100% gwarancji na 5 lat, że nie pęknie oraz MUSI mieć końcówki miękkie.
Nie wiem ja ty ale mam złe doświadczenia z używania drążków z twardymi końcówkami.
Obita gęba, prawie wybite zęby, poobijane żebra, podziurawiona deska (wielokrotnie).
czasami zdarza mi się potestować inne latawce. Zawsze mają twarde końcówki i wówczas mój pech się odzywa ;)
Nie kumam co za problem aby producent założył prosty miękki kapturek, etc.

mam 6 drążków Cabrinhi od 65 do 45cm. Mam nadzieję używać ich do emerytury.


01 wrz 2018, 14:30
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2017, 23:04
Posty: 685
Lokalizacja: Düsseldorf, Poznań, Palma de Mallorca
Podziękował: 38
Podziękowano: 145
Imię i nazwisko: Cesar August jr.
Cytuj
Newt się nad tym mocno nie zastanawiałem ale jakieś kilka lat temu zmieniłem bary na Cabrinhe i podświadomie chyba właśnie dlatego, że mają te bumpery na końcówkach.

W przyszły weekend będę oglądał jakiś rurkowo-carbonowy prototyp baru to zwrócę na to uwagę.


02 wrz 2018, 23:16
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.