Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Testy Nobile w Świnoujściu pod wiatrakiem w KiteFort 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
https://www.facebook.com/kitefort/?hc_ref=NEWSFEED


17 wrz 2016, 15:01
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
dziś ostatni dzień.
Ktos tam był?


18 wrz 2016, 08:56
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 25 kwi 2016, 20:52
Posty: 63
Podziękował: 0
Podziękowano: 5
Cytuj
Ja miałem przyjemność gościć w ten weekend w Świnie i załapałem się na spotkanie z foilami Nobila, nie testowałem ich, bo uczyłem się ujeżdżać swojego foila. Moje wnioski po zapoznaniu się ze sprzętem Nobila to:
1. Z zewnątrz dobrze wygląda.
2. Konstrukcja: Maszt i kil to aluminium. Paleta masztu odlewane aluminium.
3. Deska to Nobilowy split konstrukcji sandwich o niezbyt dużej wyporności (dobre dla uczących się)
4. Hydroskrzydła z węgla, ale są tak cienkie jak noże, więc według mnie trzeba uważać na swoje organy. Skrzydła są bardzo elastyczne, co może powodować problemy natury kawitacji, dlatego może podczas wchodzenia w lewitację słychać ten charakterystyczny dźwięk gwizdu. Darek próbował modyfikować ten problem w swój doraźny sposób, ale chyba przyczyna leży gdzie indziej. Być może w późniejszym okresie skrzydła będą pokrywane żywicą, wtedy będą grubsze i nie będą nożami na krawędziach.

Wnioski osób, które na nim pływały:
1. Bardzo łatwy do nauki i do wejścia w pierwsze lewitacje. Zawodnicy z kajtowym 14 letnim stażem mówili, że lewitowali po 3h opływania.
2. Niektórzy dysponujący własnym sprzętem innych marek wnioskowali, że przydałby się trochę inny rozkład hydroskrzydeł względem mas ułożonych na desce, bo zbyt dużo ciężaru trzeba było trzymać na tylnej nodze. To opinia jednego z testerów, który ma już dość dobrze opływany swój sprzęt pewnej znanej marki zza oceanu. Zatem może coś w tym być, ale przydałoby się potwierdzenie tego jeszcze przez kilku innych.
3. Tradycyjnie na dużym skrzydle do nauki ciężko rozwijać duże prędkości.

Co bym zrobił na miejscu Darka Rosiaka:
1. Wypuścił na rynek deski foil/wave typu split z rozstawami śrub pod maszty każdej dostępnej firmy foilowej. W sumie dziury w tej desce można byłoby sobie samemu wywiercić, a więc może nie jest to zbyt trafiony pomysł, ale z drugiej strony, w dzisiejszych czasach mało kto potrafi posługiwać się wiertarką :)
2. Dużo bym włożył w badania hydrodynamiczne skrzydeł, albo zerżnął większość kształtów do Mosesa :)
3. Nie szalałbym zbytnio z cenami foili, no chyba, że rzeczywiście w hydroskrzydłach zawarta będzie wartość dodana przewagi hydrodynamicznej nad pozostałymi graczami.


20 wrz 2016, 12:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Ooo! Wielkie dzięki za info i do tego cenne info!
A propos:
0618 napisał(a):
przydałby się trochę inny rozkład hydroskrzydeł względem mas ułożonych na desce, bo zbyt dużo ciężaru trzeba było trzymać na tylnej nodze

To jest chyba charakterystyczne dla firm wchodzących w foila. Większość ma z tym problemy w pierwszych modelach. Po 2-3 latach znajdują słodki balans.
o samo miałem jak zaczynałem projektować swoje deski. parę desek poszło do poważnych przeróbek :oops:


20 wrz 2016, 15:08
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.