Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Zmiana stóp w lewitacji 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Tutaj macie 2m30s do zanudzenia ;)


22 cze 2015, 23:46
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, 00:21
Posty: 189
Lokalizacja: Kg
Podziękował: 15
Podziękowano: 9
Imię i nazwisko: Kuba Wolański
Cytuj
Obejrzałem 5 razy :D


23 cze 2015, 16:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Nico ładnie drepta po desce gdzieś w Meksyku:


Bardzo łatwo to wygląda.
Napiszę coś wiecej o stopach jak poćwiczę zimą w ciepłych okolicach. Mam w końcu skrzydło race więc szybko to sobie przypomnę :)

Na pewno jest to ekstremalnie trudne na skrzydłach low AR. Nawet nie chciało mi się poświęcać czasu na to.
Tak jak sztagi da się zrobić to rufy nie zrobiłem ani jednej w powietrzu na low AR.

Także jak komuś bardzo na tym elemencie zależy to niech pamięta, żeby nie marnować czasu na ten element na skrzydłach low AR.


18 gru 2015, 09:44
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Taką instrukcję napisałem kolegam z WKS Grzybowo, którzy przechodzą w kolejny etap lewitacji:

Zmiana stóp oraz "rufa" w lewitacji:

1. Podnosisz kajta z 30 na 45-55 stopni

2. wyciągasz tylną nogę i stawiasz przed strapa lub jeśli nie masz strapa przesuwasz ją o 20 cm do przodu.

3. wysuwasz przednią stopę o 2cm tak aby była luźniejsza i gotowa to przeskoku bez szarpania się ze strapem

4. płyniesz tak przez 20-50m i lekko zwalniasz - ale nie za mocno!

5. Spoglądasz w dół na deskę i patrzysz gdzie jest wolny przedni strap aby stopa wiedziała gdzie ma celować.

6. Opuszczasz zupełnie bar, puszczasz przednią rękę i wystawiasz ją na nawietrzną dla balansu

7. Patrzysz przed siebie i czekasz aż deska będzie zanurzona niżej z tendencją do wychodzenia z zanurzenia np 50cm do 30cm

8. Błyskawicznie stawiasz tylną nogę w przedniego strapa i w tym samym momencie przednią stopę cofasz na środek deski w okolice tylnego strapa JEDNOCZEŚNIE.

9. Płynąc na switchu odpadasz trzymając kajta z napiętymi linkami lecącego starym halsem

10. Tuż przed tym jak deska będzie w lini wiatru kręcisz DOWNLOOPA.

11. Dokręcasz deskę na nowy hals i jazda!


07 cze 2016, 14:51
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, 00:21
Posty: 189
Lokalizacja: Kg
Podziękował: 15
Podziękowano: 9
Imię i nazwisko: Kuba Wolański
Cytuj
Do rufy bez lewitacji te kroki też się sprawdzają? Bo zauważyłem, że za długo kręcę się po desce i przez to tracę balans i gleba. Wychodzi mi 1 na 30 zwrotów :?


08 cze 2016, 11:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Wolansio napisał(a):
Do rufy bez lewitacji te kroki też się sprawdzają? Bo zauważyłem, że za długo kręcę się po desce i przez to tracę balans i gleba. Wychodzi mi 1 na 30 zwrotów :?

Trochę inaczej!
Do przytapianej rufy jest tak:
1-5 - bez zmian a potem inaczej:
6. Odpadasz ale latawiec ciągle równo jedzie po starym halsie
7. Jak już jesteś prawie w dół wiatru - wkładasz tylna stopę w przedniego strapa i jedziesz stabilnie przez 1-5m na kaczkę. Kolana działają jak amortyzatory - nie mogą być sztywne.
8. Deska przechodzi linię wiatru - wyciągasz starą przednią nogę i stawiasz na rufie.
9. Dopiero teraz zaciągasz downloopa - jak już masz stabilną pozycję na nowym halsie i zaczynasz już nim jechać.

Błędy:
1. latawiec przez zenit - luzują się linki i dupa - uczcie się tych downloopów! To podstawa komfortu na foilu!
2. Za wcześnie zrobiony downloop - luzują się linki i dupa "dwa".
3. Za długa jazda na kaczkę - na początku kończy się dupą "trzy". Z czasem można się pobawić w takiej pozycji.


08 cze 2016, 14:37
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, 00:21
Posty: 189
Lokalizacja: Kg
Podziękował: 15
Podziękowano: 9
Imię i nazwisko: Kuba Wolański
Cytuj
BraCuru napisał(a):
3. Za długa jazda na kaczkę - na początku kończy się dupą "trzy". Z czasem można się pobawić w takiej pozycji.


To chyba był mój błąd + zbyt długie przechodzenie stopą z tylnego do przedniego strapa.
Większa prędkość ułatwia zwrot (większa stabilność)?


09 cze 2016, 16:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Wolansio napisał(a):
To chyba był mój błąd + zbyt długie przechodzenie stopą z tylnego do przedniego strapa.
Większa prędkość ułatwia zwrot (większa stabilność)?

Mówimy o zwrocie w lewitacji - najlepsza jest średnia prędkość - tzn taka gdzie czujesz się wciąż komfortowo.
Jak czujesz się zbyt komfortowo to oznacza że jedziesz za wolno.
Zbyt mała prędkość = większa szansa na wypadnięcie z lewitacji, mniej stabilności poprzecznej deski.

Podstawa to bardzo szybka zmiana stóp ale robiona z lekkością i, napiszę, elegencją a nie gwałtem na niewiernych ;)
Sztywność sylwetki tez przeszkadza.
Obejrzyj sobie jeszcze raz te filmiki i zobacz jak to łatwo i właśnie elegancko wygląda.
Ale pamiętaj, że to wszystko co widzisz to jest robione na wysokim AR a nie Mosesowych lotkach poniżej FR450.


09 cze 2016, 16:52
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, 00:21
Posty: 189
Lokalizacja: Kg
Podziękował: 15
Podziękowano: 9
Imię i nazwisko: Kuba Wolański
Cytuj
BraCuru napisał(a):
Na pewno jest to ekstremalnie trudne na skrzydłach low AR. Nawet nie chciało mi się poświęcać czasu na to.
Tak jak sztagi da się zrobić to rufy nie zrobiłem ani jednej w powietrzu na low AR.

Także jak komuś bardzo na tym elemencie zależy to niech pamięta, żeby nie marnować czasu na ten element na skrzydłach low AR.


A właściwie Vorace1 to low AR, high AR czy coś pośrodku? Bo pierwsze przymiarki do rufy w lewitacji na ostatniej sesji robiłem, na razie wyciągnie i wsadzanie tylnej nogi w strap. Tylko czy opłaca się na nim w to brnąć?


15 wrz 2016, 09:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Jest to średnie AR czyli będzie średnio z air transitions ale Ty dasz radę, zdolniachu!


15 wrz 2016, 10:03
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.