Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Kaczkowanie 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Tadeusz Ty będziesz wiedział najlepiej czemu tak mam na skrzydle o racingowym kształcie? :oops:
Zaczynam tracić wiarę, że dam radę.
[video]https://vimeo.com/70171327[/video]

To już trzecie podejście do takich kształtów i nadal nie potrafię na takich pływać.
Gościu uczy się na tym od 2 miesiący pływając średnio z 7h tygodniowo. Nadal nie przepłynął 20m.
Zresztą widać jego aktualny stan zaawansowania na tym filmiku zaraz po scenie ze skuterami:
[video]https://vimeo.com/70171328[/video]


13 lip 2013, 01:57
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 09 lip 2013, 11:39
Posty: 56
Lokalizacja: Pomezania
Podziękował: 0
Podziękowano: 2
Imię i nazwisko: Tadeusz Niesiobędzki
Cytuj
BraCuru napisał(a):
Gościu uczy się na tym od 2 miesiący pływając średnio z 7h tygodniowo. Nadal nie przepłynął 20m.

Sorry Marku, dopiero teraz zauważyłem ten wpis.

Przyczyny mogą być dwie:
1) skrzydło jest zbyt żwawe => należy zmniejszać kąt zaklinowania o 1 stopień aż do uzyskania akceptowalnej żwawości (jak byłeś w Rewie, podkładkami zwiększyłem kąt zaklinowania - by zmniejszyć kąt zaklinowania należy dać podkładki pod śruby statecznika w taki sposób, by patrzył mniej w dół)

Obrazek.
Jak pokombinujesz, to regulację kąta sklinowania można też uzyskać podkładkami po płat główny.

2) Zbyt mała prędkość w momencie, gdy skrzydło zaczyna wychodzić z wody. Należy przesunąć przednią i tylną stopę do przodu. Łatwiej by mi było to ocenić, gdybym obejrzał skrzydełko. Podobne efekty miał Księciu po półgodzinnym pływaniu na Swordzie, ale nie miałem jak mu powiedzieć, by odpalał skrzydełko przy większej prędkości.

Pomocnym może być także poćwiczenie na trickboardzie - szczególnie szybkich ruchów nogami. Również na skrzydełku możesz próbować tej metody.


W ostatni weekend w Rewie tak wiało, ze zmuszony byłem przeprosić się z moją starą 8-mką Ozone Catalyst. I dopiero z tym kajtem slalom to jest bajka. Nie wiem dokładnie, na czym to polega, ale chyba na tym, że ten kajt stoi bardziej w tyle okna wiatrowego i łatwiej jest utrzymać napięte linki podczas przerzucania go ze strony na stronę. Od miesiąca pływam na 10 Edge i Swordzie i myślałem, że na Swordzie nie da się robić slalomu, bo jest za szybki, ale wczoraj wyszło na jaw, że trzeba po prostu waveowego kajta i wszystko jest OK. Teraz wierzę, ze zabawa na fali może być przednia. Ciekawym Twoich wrażeń.


21 lip 2013, 21:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Jesteś kolejną osobą potwierdzającą brak prędkości. Natomiast nikt nie wyjaśnił tego tak dokładnie.
Następnym razem zastosuję się do wskazówek i mam nadzieję, że w końcu popłynę.
Co do fali - założyłem nowy wątek bo dla mnie wave-foil jest największym pozytywnym szokiem w foilboardingu. Większym niż słabowiatrowe umiejętności lub pływanie pod chorymi kątami.
Nie spodziewałem się, że skrzydło może tak wywijać po falach.


22 lip 2013, 09:29
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.