FoilForum.pl http://www.foilforum.pl/ |
|
Downwind i upwind – optymalna technika http://www.foilforum.pl/viewtopic.php?f=4&t=218 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | feel [ 01 paź 2015, 21:25 ] |
Tytuł: | Downwind i upwind – optymalna technika |
Zainspirowany wątkiem o etapach downwindu postanowiłem zapytać o technikę jazdy, która umożliwi największą skuteczność podczas jazdy z wiatrem. Jestem pewien, że wyjadacze mają swoje spostrzeżenia. Interesuje mnie wszystko: pozycja latawca, ułożenie stóp, czy strapy robią dużą różnicę, itp Mimo że na wiatr foil chodzi praktycznie sam, chciałbym i tu urwać kilka dodatkowych stopni. Stąd dodatkowe pytanie o to samo przy upwindzie. |
Autor: | BraCuru [ 02 paź 2015, 10:33 ] |
Tytuł: | Re: Downwind i upwind – optymalna technika |
Najpierw o najtrudniejszym - downwind. Zacznę od tego, że rajderzy którzy nie pływali race robią podstawowy błąd - im się wydaje, że jadą downwnind! Nie kumają, że downwind na foilu czy race to min 45 stopni od połówki. Najczęściej odpadają 20-30 stopni i rozpędzają się do niekontrolowanych prędkości i ich oczy wyglądają tak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Właśnie ten przedział wiatrowy służy do bicia rekordów prędkości! Podsumowując - unikajcie kątów 0-30 stopni w dół wiatru. Nie dajecie sobie szans na szybką naukę! Downwind na foilu robi się w zakresie wiatrowym 45-80 stopni. Ciężko będzie osiągnąć wam od razu 60 stopni ale podstawa to jazda minimum 45 stopni w dół wiatru. Zasady: - odpuszcza się depower na maksa. Błędem jest myślenie: będę jechał z górki to na zaciągniętym recznym aby nie mieć tyle mocy. Błąd! Błąd! Błąd! Poprzez zaciągniecie depowera powodujecie, że latawiec jest wolniejszy i na 100% poluzują mu się linki. A to oznacza że będzie szybciej płynąć niż latawiec co zawsze kończy się wodowaniem i poplątaniem linek. - zasada napiętych przednich linek - podstawa nie tylko pływania downwind ale również w słabym wietrze. macie tak pracowac latawcem aby przednie linki były zawsze napięte! - im głębiej puścisz się w dół wiatru tym wolniej będziesz płynął i będziesz miał większą kontrolę nad latawcem i lewitacją - kiteloopy - robimy jak jedziemy w przedziale 60-80 stopni - dzięki nim mamy napięte linki i nie przegonimy latawiec! - strapy - pomagają w nauce ostrych downwindów! - praktyka - im więcej będzie próbować tym szybciej się nauczycie. Foilboarding jest między innymi taki piękny, że daje możliwości jazdy w dół wiatru jak żadna inna klasa żeglarska! Daje wam to wolność podróżowania a nie nudnego pływania lewo-prawo. O jeździe upwind później. |
Autor: | Mad Mati [ 08 cze 2016, 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Downwind i upwind – optymalna technika |
Więc u mnie szału nie ma ale przy wietrze 12 knt., napędzany 14m2 vectorem i fr450 udało mi się wyrysować takie kreski. Oczywiście zwroty wykonuje przez przewrót na plecy, taka zapożyczona metoda z początków snowboarda. Przypomnę, że na skrzydle w lewitacji to może mam 6h wypływane. ![]() Przydałoby się opisać jak rozpędzić sprzęt do więcej jak 24 kmh. Mam wrażenie że jak wejdę w lewitację to pompa latawcem już dużo nie daje. Starałem się podpompować deską, góra dół ale bez szału. Może trzeba oblatać fr425 ? A może jest jakiś myk. Teraz jadąc upwind nie mogę utrzymać prędkości więc moc latawca słabnie i tracę kąt. Marku, podpowiedz jak to się robi 45 stopni. |
Autor: | BraCuru [ 08 cze 2016, 15:08 ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Downwind i upwind – optymalna technika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nie ma się czego wstydzić! Kąt upwind ponad 20 stopni a downwind 40 to nazywa się "postęp"
Godzinki, godzinki, godzinki a na czwartym miejscu sprzęt. Na tym zestawie co masz maks miałem 45km/h czyli 25kts.
Pompa nic nie daje.
Różnice w max prędkości będą rzędu 2-3 kts na korzyść FR425.
Za bardzo ostrzysz i wchodzisz w sektor kąta martwego. Skupiasz się za bardzo na kątach. Najpierw popływaj swobodnie 60h na luzaka a potem sam zobaczysz, że prawie podwoisz wynik i w kątach i prędkości.
Sugestie rozsypane zostały powyżej a teraz dodam, że na FR425 i FR450 nie zrobisz lepszego kąta niż 35 stopni. Do tego potrzebujesz lotki o wysokim AR i oczywiście latawca wydajnego rejsingowo. Vector na pewno do takich nie należy ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |