Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Jak łatwo ocenić umiejętności z odległości 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Macie jakieś pomysły, bo ja tak?
bardzo prosty element, aby ocenić czy na horyzoncie płynie pros czy niedzielny fojlarz.
Zgadujcie :)

Jestem przekonany, że po ujawnieniu cała fojlowa Polska będzie pływać jak prosi :)


14 sie 2019, 09:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2017, 23:04
Posty: 684
Lokalizacja: Düsseldorf, Poznań, Palma de Mallorca
Podziękował: 38
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Cesar August jr.
Cytuj
Masz na myśli pozycję kite? Nisko pro. Wysoko początkujący?
:-)


14 sie 2019, 10:27
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2016, 17:47
Posty: 8
Podziękował: 0
Podziękowano: 2
Cytuj
Jak na horyzoncie to tylko po długości linek :)


14 sie 2019, 10:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lut 2018, 18:25
Posty: 293
Podziękował: 4
Podziękowano: 32
Cytuj
ja nie wiem , bo nigdy nie widziałem na żywo żadnego prosa - to nie wiem :cry: ale może kiedyś przyjadę do Grzybowa to zobaczę . ale czekam na odpowiedź ,tak aby, kiedys przez swoją niewiedzą nie przegapić żadnego prosa . a w ogóle U nas na Mietkowie jak zobaczysz foilarza na horyzoncie to on jest jakieś 2 km od wody w samochodzie bo jeziorko jest małe :-)


14 sie 2019, 11:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Szybkie pytanie i szybkie i do tego właściwe odpowiedzi :idea: :clap:
Wg mnie pierwszy wskaźnik to pozycja latawca nad wodą a drugi to długość linek.
Co do drugiego to trzeba się przekonać ale w przypadku pierwszym to jest znamienne że rekreacyjni fojlarze jeżdżą z latawcem 45+ stopni.
Przecież to nie ma ani rąk ani nóg :idea:
Do tego tzw w WKSie "syndrom plecaka" i mamy pełen obraz od którego trzeba jak najszybciej uciekać.
Wejdziecie szybciej na kolejny poziom wtajemniczenia prowadząc latawiec nisko nad wodą.
Lepsza kontrola up & downwind, lepsze kąty, łatwiej opanować szkwały i kontrolować skrzydło.
Jak idzie szkwał to chyba większość z nas podnosi latawiec do zenitu. Błąd! Trzeba jechać z nim jak najniżej wody.
Przy wodzie jest mniej wiatru i latawiec nie wyrywa z butów! Twierdzenie, że łatwiej skrzydło wejdzie w lewitacje jak latawiec daje składową do góry to MIT.
Hydroskrzydło potrzebuje prędkości a nie ciągu w górę.
Porównajcie zdjęcia fojlarzy z Kuźnicy i prosów z zawodów. Wszystko w temacie :)
PS.
Syndrom plecaka - to jazda połówkami na wysokości pozostawianego na plaży plecaka ze złudna nadzieją, że jak ktoś ma go zabrać to wówczas będziecie widzieli kto. Hahahahaa.
Foilboarding jest 3D i na tym polega jego fun, freedom & power. Plecak luzem na plaży to kajdany foilboardingu ;)
Pytanie co zrobić z plecakiem? Zostawcie go w aucie a jak nie macie takiej opcji to go zakopcie na plaży. Robię tak od lat.

Fajnie się znowu pomądrzyć 8-)
ale tak na serio to polecam gorąco popróbować i samemu ocenić. Większość powinna zauważyć różnicę.


14 sie 2019, 13:58
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2014, 14:47
Posty: 153
Podziękował: 7
Podziękowano: 16
Cytuj
Rozstaw nóg - im bliżej siebie, tym mniejsze jąderka ;)


20 sie 2019, 22:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.