Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Flysurfer Soul i Sonic3 - trymowanie uprzęży 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
kukus napisał(a):
Myślicie, że ten bloczek jeszcze polata? ;)

Pytanko bo chce doprowadzic do stanu Sonica Fr ktory ma flagi na mixerze ale nie ma znacznikow u góry przy latawcu.
Jest jakas metoda dorobienia ich?
Dlugosci linek oczywiscie ni jak sie maja do fabrycznych.


Bloczek zdecydowanie polata jeszcze lata ale linka przetrze się szybko.
Tak miałem w pierwszych Crossbowach.
Wymiana bloczka to zabawa.
Gorzej z cerowaniem długości linek uprzęży ale jako laik widzę rozwiązanie :idea:
Ustalasz jeden odnośnik na pierwszych rozgałęzieniach od strony latawca. Musi być taka sama odległość co do mm.
Taki południk Greenwich ;)
Potem robisz long test od tych miejsc do ostatnich węzełków 4 linek pod mixerem.
Regulujesz wówczas mixerem lub cerując linki lub je dodając.
Profil latawca powinien być zachowany.
Podeślij jakiś schemat uprzęży twojego sonica i może na obrazku będzie jaśniej mi to wyjaśnić.


17 wrz 2020, 09:55
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 08 cze 2020, 21:56
Posty: 34
Podziękował: 4
Podziękowano: 2
Cytuj
Takie cos wystarczy?
Czy zdjecie robic i rysowac?


Załączniki:
EC2DB27C-C518-4395-B17F-CEEED81399E2.jpeg
EC2DB27C-C518-4395-B17F-CEEED81399E2.jpeg [ 108.27 KiB | Przeglądane 13518 razy ]
18 wrz 2020, 21:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2016, 17:47
Posty: 8
Podziękował: 0
Podziękowano: 2
Cytuj
Hej, wtrącę swoje 3 grosze do tematu :)

sp-qba787 napisał(a):
Ok, dzisiaj miałem okazję sprawdzić i ustawić latawiec. Soul 15m2, wylatane ok. 50h.
Zmieniłem trochę technikę regulacji w stosunku do tej z filmiku instruktażowego. Postanowiłem zakotwiczyć linki A i Z w tym samym punkcie, a nie w dwóch różnych.
We wcześniejszym wpisie napisałem dlaczego kotwienie A i Z w różnych punktach wg. mnie jest błędne (dźwignie na linkach i przez to brak możliwości identycznego napięcia linek) .
Załącznik:
IMG_5984.JPG


Jeśli kotwiczysz w tym samym punkcie wszystkie linki, a masz rozjechane A i Z, to nie jesteś w stanie precyzyjnie wytrymować latawca. Tak jak zauważyłeś - w mikserze od długości Z zależne są B i C, tak samo jak od długości A. Żeby to poprawnie zrobić w ten sposób, musisz najpierw wyrównać A i Z - czyli skracasz dłuższą poprzez podwójną pętelkę gdzieś w początkowej sekcji łączenia linek w mikserze.

Wariant z filmu, (poprawny :) ) własnie opiera się na zastosowaniu dźwigni. Szukasz miejsca gdzie A i Z są równej długości. W znalezionym punkcie trymujesz odpowiednio B i C. Różnica pomiędzy A i Z przechodzi na bar, czyli np. do ideału będziesz musiał lekko zdepowerowac kajta, albo wydłużyć sterówki. Osobiście nie jestem fanem tej metody, bo często używa się jednego baru do kilku kajtów i zawsze mam bar na 0.

Podstawa trymowania to natarcie i spływ (A i Z) na równo. To wyznacza nam wtedy wirtualną prostą linię przez cały latawiec i tylko wtedy jesteśmy w stanie zobaczyć w która stronę odchyla się profil latawca na B i C.

z tego co pamiętam, Flaj fabryczne kajty trymuje z lekko krótszymi B i C, żeby brydle miały zapas na ułożenie się - pozaciąganie pętli itp.

Co do skracania linek: spotkałem się z trzema materiałami. Dyneema, kevlar, dynema w oplocie.

1) Dyneema - czyli to co jest / było dotychczas we wszystkich flajach i innych kajtach.
Z doświadczenia jest najwytrzymalsza w dłuższej perspektywie czasu. Niestety jest też bardziej podatna na skurcz.

2) Kevlar - Kajty rejsowe - Ozone R1 / Flaj VMG V2 - Bardzo dobrze trzyma trym i jest bardziej odporna na skurcz niż dyneema.
Szybciej traci swoją wytrzymałość po wystawieniu na UV + słoną wodę i niestety często te brydle pękają.

3) Dyneema w oplocie - wrzucili ją teraz na "Zetkę" do Soników 3, zobaczymy w kolejnych sezonach jak to się trzyma, obstawiam że będzie "best of both worlds". W moich Sonikach Race właśnie ze skracaniem Z był największy problem, bo jest zrobiona z ultra cienkiej dyneemy.

I teraz uwaga - skurcz brydli z dyneemy można w pewnym stopniu kontrować przez powtórne naciągnięcie. Qba - spróbował bym tego w Twoim przypadku.
To będzie taki mój 'bro science', ale działa :) W pewnych warunkach linka się skraca, ale nie trwale. Np. Kiedy brydle będą w wodzie, wyciągniemy je splątane i zostawimy tak na dłużej, do wyschnięcia.
wydaje mi się, że wtedy sól potrafi wejść w splot linki i ją lekko rozpęcznić - skracając. Równie dobrze można 'tą sól' zgnieść, rozciągając.
Gdy wystartujemy latawiec, cała siła będzie rozłożona na wszystkie brydle, tak więc siła rozciągająca będzie niedostateczna i skrócony brydel pozostanie skróconym.
Ale, jak podepniemy linki do śrubokrętu na trawniku i brakuje tam tego 1/2cm w long mikserze, to można spróbować ją zwyczajnie naciągnąć przykładając ciut więcej siły :)



kukus napisał(a):
Pytanko bo chce doprowadzic do stanu Sonica Fr ktory ma flagi na mixerze ale nie ma znacznikow u góry przy latawcu.
Jest jakas metoda dorobienia ich?
Dlugosci linek oczywiscie ni jak sie maja do fabrycznych.


Do każdego kajta można dorobić znaczniki 'long mixera' - tak zrobiłem w swoich czteroletnich rejsówkach i zaczęły latać całkiem przyzwoicie! ;)

Ogólnie, nie liczy się całkowita długość linki, a różnice pomiędzy rzędami.
Dlatego na wstępie zakładasz (Tak jak Marek napisał ;) ) że "A" na środku czaszy to wyznacznik i do niego robisz resztę.

Wersja 'dobrze wystarczająco' będzie wyglądała tak:

1) sumujesz sekcje brydli z lineplanu np. dla 5 kolumny (bo jest +/- na środku połówki skrzydła, będzie uśrednieniem dla całości)
do końcówki speedsystemu (czyli tam gdzie są flagi / zaczynają się rozchodzić brydle)

a5+A3+AII = 5618mm
b5+B3+BII+bmain = 5530mm
c5+C3+CII+cmain = 5530mm
br5+BR3+BRII+brmain = 5500mm

2) Wyliczasz różnice:

A-B = 88mm
A-C = 88mm
A-Z = 118mm

3) trymujesz według tych różnic zaczynając od uzyskania poprawnego stosunku A-Z.
Może to wymagać dołożenia linki pomiędzy pigtailsem a samą zetką, żeby ją wydłużyć.

Ja sobie zrobiłem cała tabelkę do moich kajtów, wstawiam jakby komuś przyszło pływać na Sonic Race.

TABELKA XLS SONIC RACE:
https://tinyurl.com/yxttrl9l


Obrazek
Obrazek

4) Organoleptycznie dotrymowujesz kajta podczas pływania. Nalezy znaleźć optimum pomiędzy backstallem a niestabilnością (frontstall)
- Zaciągasz bar, kajt traci moc i spada na tyłek? Backstall - Wydłużasz na short mixer C +1cm i patrzysz co się zmieniło (tworzysz większy camber profilu)
- Kajt nagle przy odpuszczonym barze slakuje linki i spada w dół? Wchodzą połówki, albo centralny fronstall - kajt jest super niestabilny? - skracasz C -1cm (robisz profil bardziej wypukły
zmniejszając camber)
- Klapienie tipami - Sonic FR tak miał, szczególnie na starość. Jeśli występuje powtórzył bym procedurę dla sekcji a10-A5-AIII.

Wersja Super Hardcore Pro Rejser Sado-Maso:
Roztrymowanie kajta nie występuje tylko poprzecznie ale i wzdłużnie. Im starszy tym bardziej się zamyka w "C" - nieznacznie, ale jednak.
U siebie najpierw niwelowałem różnice wzdłużne w rzędach korygując A-A(n+1), B-B(n+1) itd... od środka to tipa.
A dopiero później bawiłem się w korygowanie profilu A-B / A-Z.
Czyli krótko mówiąc, brydel po brydlu... 20h na jednego kajta :doh: :)

...Nie brnął bym aż tak daleko jeśli mówimy o freeride, ani nawet o początkach race. Powyższa metoda na 1 - 2 kolumny powinna być ok.
... Chyba że naprawdę kogoś to relaksuje i odnajduje swoje ZEN wśród brydli :roll: :D

Pozdro!


20 wrz 2020, 19:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Arek napisał(a):
Hej, wtrącę swoje 3 grosze do tematu :)

Cały TY :)

PS.
Komórki stają się coraz bardziej popularne i może się nawet zdarzyć, że za parę lat będzie ich więcej niż dmuchanych więc:

:idea: :idea: :idea: :idea:
czy nie powinieneś rozkręcić "Warsztaty z Kusym" - teraz raz w tygodniu w sezonie a za parę lat to już nonstop na Helu?
Ustawia się kolejka do Twojego ogródka i grzecznie czeka przed płotem podziwiając komórkową magię Mistrza :)
1 godz konsultacji - 500PLN :idea:


20 wrz 2020, 20:13
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2016, 17:47
Posty: 8
Podziękował: 0
Podziękowano: 2
Cytuj
BraCuru napisał(a):
Arek napisał(a):
Hej, wtrącę swoje 3 grosze do tematu :)

Cały TY :)

Starałem się nie rozdrabniać za mocno :P

Nie życzę nam żeby było więcej komórek niż pompowanych, chyba że za tym pójdzie ogarnięcie ludzi na spocie. Bo to co się teraz dzieje na zatoce w sezonie to... :roll: :D

Haha, tak, będę uskuteczniał obwoźne kuglarstwo brydlowe na wybrzeżu :D
Trend jest taki, że komórki coraz bardziej robią się bezobsługowe jak pompowańce. Może nie będzie potrzeby na takie warsztaty :)


20 wrz 2020, 21:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 maja 2020, 21:32
Posty: 103
Podziękował: 17
Podziękowano: 5
Cytuj
:shock: :shock: :clap: :clap:
Ja w takim razie odpadam. Jak mi przestanie latać to odeślę do FS.


20 wrz 2020, 22:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 cze 2020, 21:56
Posty: 34
Podziękował: 4
Podziękowano: 2
Cytuj
Bardzo bardzo DZIEKUJĘ!!
Drukarka już śmiga i przelewa bezcenną wiedzę na papier.
W wolnej chwili do tego usiądę.


21 wrz 2020, 10:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2016, 17:47
Posty: 8
Podziękował: 0
Podziękowano: 2
Cytuj
sp-qba787 napisał(a):
:shock: :shock: :clap: :clap:
Ja w takim razie odpadam. Jak mi przestanie latać to odeślę do FS.

Do Gdańska będziesz miał bliżej niż do Niemiec haha :)
Ogólnie Twój trym wygląda dobrze.
Jeśli Latawiec lata ok to nic bym nie zmieniał, chyba że w kontekście eksperymentowania "a co się stanie gdy..."


21 wrz 2020, 12:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 27 maja 2018, 18:59
Posty: 106
Podziękował: 7
Podziękowano: 9
Cytuj
Szatan napisał(a):
spróbuje zakotwiczyć linki w tym samym miejscu ale wydaje mi się, że mam bridles rozciągnięte za mocno, pływałem na Soulu 15m kilka razy jak rozwiało się ponad 25kts na linkach 17m i może od tego takie rozciągnięcie? ale dwie strony powinny podobnie się zachować.

Co do zmiany profilu latawca od skrócenia linek Z to nie jestem pewnie bo podczas pływania bridal linek Z jest luźna jak się patrzy na latawiec a dopiero przy skręcie te linki się napinają?

Po kilku próbach i drapaniu się po głowie "o co chodzi?" znalazłem problem z moimi briadlas, okazało się, że linka przednia po stronie po której mamy bloczek C którego zakres mi się "skończył" był zawiązany, tzn linka przednia robiła taki supeł na lince żółtej efektywnie oddalając miejsce bloczka C od reszty i to spowodowało iż zakres mi się skończył.

Co widać po prawej na zdjęciu. Dziwna sprawa, że latawiec tak przyszedł nowy od producenta.

Po tej całej zabawie z briadals odechciało mi się kupować komórki w rozmiarze 9/10m i będę brać LEI, nie mam czasu na tą całą zabawę, wole go przeznaczyć na pływanie i czas z dzieciakimi ale oczywiście Soul 15m zostaje, uwielbiam ten latawiec jak wieje poniżej 20kts.


Załączniki:
IMG_0010 2.jpg
IMG_0010 2.jpg [ 218.4 KiB | Przeglądane 13439 razy ]
21 wrz 2020, 12:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2016, 17:47
Posty: 8
Podziękował: 0
Podziękowano: 2
Cytuj
Szatan napisał(a):
Szatan napisał(a):
Co widać po prawej na zdjęciu.


Poważnie to jest nowy kajt? :shock:
Czy swoje już trochę polatał?
Coś takiego nie ma prawa się stać jak są poprawnie zaplecione linki...


21 wrz 2020, 20:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.