Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Projektujemy skrzydło 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
ptakupol napisał(a):
Chodziło mi nie o shaperów którzy już tą wiedzę posiadają, a o laików którzy chcieli by się czegoś nauczyć i czerpać przyjemność ze stworzenia czegoś samemu.

OK rozumiem Twoje przesłanie.

Tutaj masz wykres polarny dla, chyba wciąż aktualnie najlepszego, VMG zrobionego przez foilera.
VMG=15,8kts przy wietrze około 12kts! 28 stopni do wiatru przy 18kts speedu!
Nie ma chyba innej jednostki żeglarskiej z takimi parametrami.
Jakie znasz najlepsze VMG w żeglarstwie?

Także trzymam kciuki za skrzydło co pojedzie 16kts VMG w wietrze 4B.
Obrazek


14 maja 2016, 09:03
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 15 kwi 2016, 12:54
Posty: 37
Podziękował: 1
Podziękowano: 3
Cytuj
BraCuru napisał(a):
Jakie znasz najlepsze VMG w żeglarstwie?

Nie znam żadnych porównawczych danych jeśli chodzi o najlepsze, ale jeśli pod żeglarstwo podchodzą łódki z Pucharu Ameryki to na pewno one, minusy - 1) nie wiem czy to żeglarstwo 2) to foile ;)

BraCuru napisał(a):
Także trzymam kciuki za skrzydło co pojedzie 16kts VMG w wietrze 4B.


Mam nadzieję ze do końca roku będzie już przetestowane.

PS. Widziałem w rewie (wczoraj) Twoją deske, na żywo wyglądają imponująco;)


15 maja 2016, 11:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
ptakupol napisał(a):
pod żeglarstwo podchodzą łódki z Pucharu Ameryki to na pewno one, minusy - 1) nie wiem czy to żeglarstwo 2) to foile ;)

Wg nie tylko mnie foile to teraźniejszość współczesnego żeglarstwa wyczynowego. Za 10 lat nie wyobrażam sobie aby kmouś chciało ścigać się na konwencjonalnych katamaranach czy jednokadłubowcach. No chyba że za karę w jakieś przestarzałej klasie olimpijskiej z XX wieku.
Nawet przestarzały RS:X już przymierza się do foila.

A teraz zobacz wykresy polarne dla Oracle i Emirates z AC 2013:
http://www.cupinfo.com/cupstats/index-a ... aces-17-18
VMG na wiatr jest taki sobie ale ten downwind jest z innej planety. Nieosiągalne jeszcze długo dla kajciarzy.
Jednak w bezpośrednim wyścigu w wietrze do 15kts nie byłbym pewny kto wygra.
Na pewno przy 10kts (minus) wygrywa kajciarz.
Na pewno przy 20kts (do 30kts) wygrywa katamaran.
Raczej na pewno przy wietrze 30kts (plus) wygrywa kajciarz.

Cytuj:
PS. Widziałem w rewie (wczoraj) Twoją deske, na żywo wyglądają imponująco;)

O to bardzo się cieszę, że Ci spodobała mimo mojego zrzędzenia w Twoim wątku.
Jakbyć potrzebował dobrą deskę do nauki foila to wiesz gdzie uderzać ;)


15 maja 2016, 13:05
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 15 kwi 2016, 12:54
Posty: 37
Podziękował: 1
Podziękowano: 3
Cytuj
Widziałem te wykresy już dawno;)

a co do przyszłości żeglarstwa to też tak uważam, natomiast mówiąc że nie jestem pewnie czy to żeglarstwo miałem na myśli sztywne płaty, zamiast żagli.

Jestem jeszcze troszkę romantykiem, białe żagle, konie w galopie itp ;P

A co do deski, o ile fundusze pozwolą na zakup ;) A jeśli nie to może dziekan sfinansuje budowę swojej, ale to na pewno odezwę się po konsultacje!:)


15 maja 2016, 13:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 15 kwi 2016, 12:54
Posty: 37
Podziękował: 1
Podziękowano: 3
Cytuj
A możesz mi jeszcze powiedzieć jakiem programem?
lub polecić program na androida? Którym można zrobić wykresy VMG?


18 sie 2016, 20:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Używam francuski GPSAR


18 sie 2016, 22:25
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 15 kwi 2016, 12:54
Posty: 37
Podziękował: 1
Podziękowano: 3
Cytuj
Odkopię troszkę temat ;)

1) pochwale się - udało mi się obronić;P
2) projekt (nie skończony) - miałem złe założenia i skrzydło wyszło ok 2x za duże!
Ale porównując współczynniki skrzydeł zaprojektowanych przeze mnie i foila cabrini i jeden z modeli moses (takie otrzymałem od producentów - wierzę że nie były to ich najnowsze modele - ze względu na ewentualną możliwość ich skopiowania) wyniki były zadowalające wszystkie współczynniki (oporu i siły nośnej) wyszły ok 5% lepiej.

Najlepszym rozwiązaniem (stosunek ceny do osiągów) okazał się profil z wycinka koła - coś czego osobiście wgl nie chciałem testować. Bardzo proste skrzydło w budowie - wystarczy kupić rurę o odpowiedniej średnicy (zależnie od założonego AR) i ją wyciąć.

Niestety nie mogę udostępnić pracy (od dnia obrony jest własnością PG) - plan jest taki żeby przepisać to w formie artykułów na blogu,

Chętnie podzielę się wiedzą (nie za dużą) z tego zakresu i spostrzeżeniami.

Gdy tylko moja firma zmieni system próżni - odkupie od nich separator (może 2) i postaram się zrobić prototyp - właśnie na wycinku koła alby przetestować jego możliwości.

Jeśli ktoś posiada inne skrzydło i chciałby mi pomóc udostępniając profil na jakim jest zbudowane oraz jego wymiary to za pomocą CFD możemy porównać i może zrobić coś lepszego!


28 maja 2017, 11:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2017, 23:04
Posty: 684
Lokalizacja: Düsseldorf, Poznań, Palma de Mallorca
Podziękował: 38
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Cesar August jr.
Cytuj
ptakupol napisał(a):
Odkopię troszkę temat ;)

1) pochwale się - udało mi się obronić;P
2) projekt (nie skończony) - miałem złe założenia i skrzydło wyszło ok 2x za duże!
Ale porównując współczynniki skrzydeł zaprojektowanych przeze mnie i foila cabrini i jeden z modeli moses (takie otrzymałem od producentów - wierzę że nie były to ich najnowsze modele - ze względu na ewentualną możliwość ich skopiowania) wyniki były zadowalające wszystkie współczynniki (oporu i siły nośnej) wyszły ok 5% lepiej.

Najlepszym rozwiązaniem (stosunek ceny do osiągów) okazał się profil z wycinka koła - coś czego osobiście wgl nie chciałem testować. Bardzo proste skrzydło w budowie - wystarczy kupić rurę o odpowiedniej średnicy (zależnie od założonego AR) i ją wyciąć.

Niestety nie mogę udostępnić pracy (od dnia obrony jest własnością PG) - plan jest taki żeby przepisać to w formie artykułów na blogu,

Chętnie podzielę się wiedzą (nie za dużą) z tego zakresu i spostrzeżeniami.

Gdy tylko moja firma zmieni system próżni - odkupie od nich separator (może 2) i postaram się zrobić prototyp - właśnie na wycinku koła alby przetestować jego możliwości.

Jeśli ktoś posiada inne skrzydło i chciałby mi pomóc udostępniając profil na jakim jest zbudowane oraz jego wymiary to za pomocą CFD możemy porównać i może zrobić coś lepszego!


To może umów się z Bracuru lub kimś innym na spocie? Może też spróbuj się nauczyć jeźdić na foil to będzie w tym więcej praktyki. Gratuluję obrony!


28 maja 2017, 19:09
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 15 kwi 2016, 12:54
Posty: 37
Podziękował: 1
Podziękowano: 3
Cytuj
Coś chyba jednak powstanie!

Mozliwe ze testy jeszcze w tym roku!


Załączniki:
IMG_20180805_203903-780x1040.jpg
IMG_20180805_203903-780x1040.jpg [ 87.11 KiB | Przeglądane 8108 razy ]
05 sie 2018, 20:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.