Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Projektujemy skrzydło 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 15 kwi 2016, 12:54
Posty: 37
Podziękował: 1
Podziękowano: 3
Cytuj
Cześć! najpierw się przedstawię! Jestem Piotrek i jestem studentem "Budowy okrętów i jachtów".

ale parę pytań mam do Was:

1) na jaką prędkość powinno być zaorijektowane skrzydło?
2) jaką siłę powinno generować? / na jaką masę powinno być zaprojektowane?
3) Czy dysponuje ktoś z Was modelem już opływanego skrzydła?

Teraz pytanie do użytkownika BarCuru, czy mógłbym dostać zdjęcia deski opisanej w aktualnym numerze "żagli" ? chodzi o to czy faktycznie tak jak tam napisali chodzi o rozpędzenie wody pod deską, czy wprowadzenie pod nią powietrza aby uniknąć efektu przyzssania?


15 kwi 2016, 13:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
ptakupol napisał(a):
1) na jaką prędkość powinno być zaorijektowane skrzydło?
2) jaką siłę powinno generować? / na jaką masę powinno być zaprojektowane?
3) Czy dysponuje ktoś z Was modelem już opływanego skrzydła?

Cześć Piotr - witam na forum!

Spróbuję krótko odpowiedzieć wg mojej najlepszej wiedzy na dziś:
Ad.1 - zależy od rodzaju skrzydła:
a) rejsingowe - najlepiej na jakieś 3,4 mln km/h ;) - bez ograniczeń
b) z drugiego bieguna - HS na wave powinno być bardzo wolne - max prędkość 18kts.
c) do nauki - również wolne ale nie aż tak - powiedzmy max 22kts
d) freeride - czyli dla rekreacyjnego foilarza - max 25kts.

Ad.2
a) skrzydło do rekreacji na jak najbardziej szeroki zakres mas - do 50 do 100kg - jeśli potrafisz.
b) skrzydło do nauki - podobnie no chyba, że potrafisz zaprojektować damskie lub dziecięce skrzydła (a będzie wkrótce potrzeba!) to wówczas na 40-50kg.
c) rejsingowe - na 70-80kg.

Cytuj: