Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Modyfikacja miksera latawca komorowego (speed system) 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2014, 14:47
Posty: 153
Podziękował: 7
Podziękowano: 16
Cytuj
wymyśliłem prostszy patent na równanie 3 rzędów linek - zamiast pruć i szyć można doczepić regulowane pigtaile pomiędzy speedsystem a briddle. Oczywiście protune byłby najfajniejszy, ale czy najszybszy... ?
zerknij co wymyśliłem. Jeszcze tego nie testowałem, ale chyba niebawem to wprowadzę - dla uproszczenia można pominąć jeden pigtail regulowany i zastąpić go nieregulowanym bo przecież skracając regulując dwie można dopasować się do trzeciej nieregulowanej :) jednak przy 3 będzie taka regulacja łatwiejsza.. Linkę Z nazwijmy ją krawędzi spływu wydłużamy na oko/ wg zapotrzebowania na rekację/klapanie tipami. Poniżej wklejam to czym podzieliłem się już na kiteforum.com

EDIT ( tych niebieskich linek z węzełkami nie ma )

Obrazek

te wklejone szare pigtailsy to oczywiście fotoszop :)


Ostatnio edytowano 25 lis 2018, 18:43 przez andrzejwodejszo, łącznie edytowano 1 raz



25 lis 2018, 17:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 113
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 15
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
Andrzej a regulacja na niebieskiej lince juz nie wystarcza? Wyglada na to ze w twoim mikserze B i C wyrownuje sie sie z A ta niebieska linka. U mnie 2 suply sa na A.
Jeśli jest klopot z zacisnietymi supelkami mozna dorobic takie cos:
Załącznik:
20181104_101407.jpg
20181104_101407.jpg [ 168.21 KiB | Przeglądane 19393 razy ]

Załącznik:
20181104_102358f.jpg
20181104_102358f.jpg [ 89.52 KiB | Przeglądane 19393 razy ]


Generalnie obowiazuje jedna zasada. Im mniej supelkow tym bezpieczniej, wiec zdecyduj czy chcesz usunac niebieska linke i regulowac pigtailami czy odwrotnie.


25 lis 2018, 18:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2014, 14:47
Posty: 153
Podziękował: 7
Podziękowano: 16
Cytuj
sorry tych niebieskich linek nie ma wcale :D to zdjęcie od jakiegoś gościa z forum do którego dokleiłem swój pomysł z pigtailami. tak więc zero modyfikacji speed systemu oryginalnego - jedynie doczepienie pomiędzy speed system a briddle tych wlasnie "szarych" regulatorów.


25 lis 2018, 18:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2013, 09:39
Posty: 399
Podziękował: 0
Podziękowano: 37
Cytuj
Obrazek

Przerobiłem swój speed system na wzór ozona. Teraz można regulować , i nie trzeba pruć szwów i na nowo zszywać


01 mar 2019, 13:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2014, 14:47
Posty: 153
Podziękował: 7
Podziękowano: 16
Cytuj
czyli handmade ProTUNE :) BRAWO - WYGLADA BARDZO CZYSTO


07 mar 2019, 20:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Mam pytanie do doświadczonych.
jaki sens ma robienie test mixera skoro bridle mają tendencje do kurczenia się (szczególnie linia Z w FS).
Wyszedłem z założenia że właściwym będzie w tej sytuacji jedno z poniższych:
a) wydłużenie gałęzi głównej Z na jednej lince o długość "skurczu"
b) skrócenie gałęzi A i wytrymowanie mixera (C i B) - ale to rozjeżdża supełki referencyjne nad mixerem.

Które jest lepsze wg was?
ja zrobiłem b.


27 maja 2020, 17:26
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 113
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 15
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
Myślę, że nie ma większego sensu..
Dopiero gdy Flysurfer wprowadził long mixer test w Soul (aktualnie również w Sonic3) z czarnymi znacznikami przy czaszy można przywrócić pierwotny kształt.
Kiedyś przy speed3 15m2 pokusiłem się na pomiar wszystkich bridle lines i zrobiłem arkusz, dzięki któremu można było tak dobrać wszystkie pigtails - LCL extension łączące czasze z bridle lines, aby odzyskać oryginał. Oczywiście przyrost LCL trzeba było wyznaczyć uzwględniając obie strony latawca aby zachować symetrię. Jak ktos chcę to wykorzystać do ratowania innych komórek mogę wysłać xls.
Linka do LCL była w dwóch kolorach o różnej wytrzymałosci jedna 25kg, druga nie pamiętam.
Po kilku testach metoda okazała się mało precyzyjna bo skurczone bridle rozciągały/wyciągały się pod wpływem większego obciążenia. Więc wszystko sprowadzało się do właściwej siły naciągu w trakcie pomiaru. Teraz już wiem, jeśli dobrze pamiętam, że to około 5kg (mówi to Armin tłumacząc longer mixer test na soulu.)
Załącznik:
FS15m2_trim2.jpg
FS15m2_trim2.jpg [ 97.33 KiB | Przeglądane 17470 razy ]

Załącznik:
FS15m2_trim.jpg
FS15m2_trim.jpg [ 219.79 KiB | Przeglądane 17470 razy ]


27 maja 2020, 19:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 113
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 15
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
Odnośnie kurczenia się linek, szczególnie przy komorowych..
Spójrzcie na linki poniżej (soul i wiele innych)..
Załącznik:
IMG_20200527_195636.jpg
IMG_20200527_195636.jpg [ 229.02 KiB | Przeglądane 17468 razy ]

Ten rodzaj lin jest szczególnie podatny na ten problem. Łatwo się je szpajsuje ale wiadomo, że nie obciążone lub gdy próbujesz je skurczyć "pęcznieją" przez co łatwo łapią kurz, pył i piasek dlatego po pewnym czasie nie wracają już do pierwotnej długości. Gdy uwzględnimy, że w latawcu komorowym przez znaczne olinowanie obciążenie na każdą linkę jest przez to mniejsze to otrzymujemy odpowiedź.
Dlatego dziwie się, że nadal powszechnie stosuje takie liny przez FS i innych producentów. Myślę, że to świadomy ruch i nie przypadek..


Na szczecie widziałem już innego typu linki z oplotem w komórkach np w Ozone Chrono v3 i Lecca Lecca Mimima: Może kiedyś, gdy zrobi się więcej szumu wokół problemu to będzie standard:
Załącznik:
IMG_20200527_195524.jpg
IMG_20200527_195524.jpg [ 137.86 KiB | Przeglądane 17468 razy ]


27 maja 2020, 20:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Dzięki Daniel za fakty.
Trochę zdziwiłem się że po maks 100 godzinach na Soulu linia Z skurczyła się 5-7cm.
Całe szczęście, że jest long test ale po skończeniu się zakresu regulacji na mikserze to raczej sprawa jest dla zaawansowanych.
Ja skróciłem linię A i zeszplajsowałem ją.
Mixer test już jest bezcelowy no chyba że niezmywalnym mazakiem oznaczę nowy poziom "0"


27 maja 2020, 20:53
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 113
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 15
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
Pewnie też tak zrobię.. To właśnie mikserem można skorygować skurcz bridle lines podczas long mixer test. Wtedy nie ma znaczenia że na górze miksera abcz nie są równe byleby czarna znaczniki były w linii.


27 maja 2020, 21:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.