Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
CR:X - klasa monotypowa 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Nie wiem jak to się stało, ale chyba jeszcze nie pisałem nic o tej klasie. Jak to możliwe? Jestem zwolennikiem podobnego rozwiązania w ostatnich latach.
Jakieś 5 lat temu klasa monotypowa wydawała mi się przede wszystkim nierozwojową klasą. Wystarczy spojrzeć na RS:X i sprzęt jaki używają olimpijczycy.
Wówczas wydawało mi się, że przyszła klasa olimpijska powinna być oparta na box rules czyli z konkretnymi ograniczeniami. Było to dobre dla desek rejsingowych i latawców dmuchanych (Formula Kite). Jednak życie pokazało, że nie jest praktyczne kontrolować sprzęt w postaci latawców komorowych i hydroskrzydeł.
Efekt końcowy jest taki, że wygrywa nie najlepszy zawodnik a ten z najlepszym sprzętem. Co gorsza okazuje się, że przepisy są łatwo omijane ze względu na zbyt wiele elementów niedających się kontrolować.
Pytanie jest po co takie box rules? Niech już będzie klasa open i nie będziemy mieli złudzeń - sukcesy tylko dla najbogatszych! Nazwijmy to Formula 1 Kite i ograniczmy widowisko dla zawodników wydających rocznie minimum 100tys PLN. Ale zapomnijmy wówczas o igrzyskach.

Wymienię formaty w żeglarstwie:
- open (żadnych ograniczeń),
- box rules (ograniczenia wagowe, materiałowe i wymiarowe),
- monotyp (pełna kontrola budowania jednakowego sprzętu),
- white board (udoskonalony monotyp - sprzęt produkowany wg szablonu przez chętnych producentów - czyli wolny rynek wg szablonu).

Jaki format klasy daje szanse na igrzyska?
Biorąc pod uwagę ostatnie 10 lat w kiteboardingu wydaje się, że klasa white board jest najszybszą ścieżką na Olimp.
Byłem mocno zaangażowany w promowanie tego rozwiązania w IKA. Przewodniczyłem komisji IKA ds. white board. Nasze analizy potwierdziły celowość tej idei. Spotkało się to praktycznie z jednomyślnym poparciem ze strony producentów i związków narodowych oraz większością zawodników. Protestowali czołowi zawodnicy z oczywistych dla nich powodów.
Koniec końców IKA nadal rozważa takie rozwiązanie ale decydenci z IKA pogubili się w ostatnich latach i są w stanie podjąć konkretnych decyzji.

Neil Pryde, widząc co się dzieje na górze, zainwestował tony $$$ i zaproponował klasę monotypową na podobieństwo windsurfingu.
Klasa jest wielowymiarowa - pozwala rozgrywać zawody klasy twintip i foilboarding na jednym sprzęcie. Ciekawe,c o?

tutaj macie linki do klasy:
https://www.facebook.com/crxclass/
http://www.crxclass.com/

jest to klasa stricte monotypowa. Sprzęt przeszedł pierwsze testy. Trzy latawce 7,10 i 13m, deska twinip oraz hdyroskrzydło.

opis testów:
http://www.iksurfmag.com/kitesurfing-ne ... n-vietnam/

Pomysłodawca o klasie:
[video]https://vimeo.com/180089710[/video]

Zobaczmy jak się to rozwinie. Z chęcią podzielę się głębszymi przemyśleniami o tej klasie i drodze na Olimp.


20 paź 2016, 10:43
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Już odpalili stronę:
http://www.neilpryde.com/crx/overview.html

Podoba mi się zdjęcie quivera z całym sprzętem:
http://www.neilpryde.com/crx/board.html


27 paź 2016, 11:22
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, 00:21
Posty: 189
Lokalizacja: Kg
Podziękował: 15
Podziękowano: 9
Imię i nazwisko: Kuba Wolański
Cytuj
Calkiem ciekawa opcja również dla freeriderów, ktorzy nie maja ciśnienia na zawody. Tylko ciekawe jak bedzie z ceną i jakością kajtow. NP chyba nie robił ich wcześniej?


27 paź 2016, 12:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Wolansio napisał(a):
Tylko ciekawe jak bedzie z ceną i jakością kajtow. NP chyba nie robił ich wcześniej?

Ceny tutaj:
http://crx.neilpryde.com/index.php?page ... Itemid=305

5500USD = 21000PLN za cały komplet 3 szmat, baru, deski z finami, padami i hydroskrzydłem oraz z torbą i nawet pompką.
Oby w Europie nie było drożej.
Wg mnie cena jest zajebista. Mówimy o nowym sprzęcie!

Jakość - nie obawiam się o latawce i deski. Brałbym w ciemno. tak naprawdę to są latawce i deski Cabrinny. Stoi za tym legenda designu Pat Goodman oraz 16 letni menadżer Mike Raper, który przeszedł do NP rok temu.
Nie daję głowy za hydroskrzydło. Wygląda lepiej niż Cabrinhy i podejrzewam, że lepiej lata ale nadal kształty toporne. Mimo tego cena 733USD robi wrażenie! usi byc aluminium i kompozyty. Na pewno nie ma tam ani grama węgla.


27 paź 2016, 12:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2013, 13:16
Posty: 300
Lokalizacja: Sopot
Podziękował: 66
Podziękowano: 18
Imię i nazwisko: Filip
Cytuj
Wygląda jakby się dobrze bawili: https://www.facebook.com/plugins/video. ... 1467910%2F


21 gru 2016, 20:15
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2013, 21:42
Posty: 37
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 16
Podziękowano: 3
Imię i nazwisko: Grzegorz
Cytuj
Pojawiła się nowa strona ,nowi dystrybutorzy i imprezy w Europie.

Mamy CR:X w Polsce na dwóch imprezach.

15-17 lipiec Polish Kite Cup – Rewa

19-20 sierpień Surf Point – Jastarnia

Dystrybucja 24surf.pl


28 mar 2017, 08:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Mi się podoba :)
Nawet bardzo :)
https://www.crxclass.com/

a tutaj info ogólne o "naszych" zawodach:
https://www.crxclass.com/event/polish-kite-cup-rewa/

https://www.crxclass.com/event/surf-point-jastarnia/

A jeszcze bardziej mi się podoba, że Cabrinha Polska wyposaży mnie lada dzień w taki CRX komplecik :)
Oczywiście dam znać z pierwszych testów.
Już nie mogę doczekać się Rewy.
Kto chciałby wystartować na 100% ?


28 mar 2017, 09:37
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Myślę, że większość czytających forum poznało już moje podejście do klasy kiteracing.
Biorąc pod uwagę wydarzenia ostatnich 8 lat w naszym światku, widząc jak on działa od środka, biorąc czynny udział w zawodach, sędziując je, będąc działaczem na szczeblu lokalnym, narodowym i międzynarodowym wierzę, że klasa okołomonotypowa jest najlepszym rozwiązaniem dla popularyzacji klasy wyścigowej kite.
White Board Concept byłby najlepszym rozwiązaniem.
Zanim to nastąpi to klasa stricte monotypowa jest aktualnie najlepszym środkiem, bo:
- ogranicza poważnie (odważę się napisać o 90%) koszty zakupu sprzętu i utrzymania działalności klubu na konkurencyjnym poziomie,
- jest najbliższa idei promocji umiejętności żeglarza a nie zasobności jego portfela,

Wiem, że mam przesrane u czołówki foilarzy (nie polskich), którzy mają odwrotne zdanie i wiza jedynie zagrożenie ze strony CRX i podobnych idei (hamulec rozwoju, brak sponsorów, sprzęt promujący lekkich zawodników, etc) Mają rację. Tak - CRX to niedorozwinięty sprzęt. Tak - promuje tylko lekkich. Tak - zabija sponsoring branżowy.
Ale co możemy mieć w zamian? - tysiące dzieciaków uprawiających sport, normalnie funkcjonujące kluby i setki zawodników na linii startu nawet w lokalnych zawodach.

Lepszego przykładu chyba nie można znaleźć. Zobaczcie co się stało w styczniu w Londynie. Piszę o najważniejszym trofeum żeglarskim i o regatach z teamami posiadającymi budżety pozwalające na lot na Księżyc.
Po 165 latach wolnej amerykanki doszli do wniosków niemalże klasy monotypowej:
https://www.americascup.com/en/the-futu ... s-cup.html

“I think this announcement will go down as one of the defining moments in America’s Cup history. It’s great for fans, athletes, and commercially – a win win for everyone. This is a huge step forward, with the sky the limit.”


09 kwi 2017, 14:47
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2013, 13:16
Posty: 300
Lokalizacja: Sopot
Podziękował: 66
Podziękowano: 18
Imię i nazwisko: Filip
Cytuj
Przy okazji testów Cabrinha odbyły się też testy foili CR:X. Po krótkim rozpływaniu na moim Fluente wziąłem na chwilę CR:X-a. Pierwsze wrażenie – ale ciężki! Nie pływałem nigdy wcześniej na aluminiowym foilu, więc mam tylko porównanie do Mosesów.

Na wodzie: foil wydaje się łatwiejszy do nauki niż moje Fluente (AR chyba niższe). Ale jak już płynie to jest wrażenie toporności, szczególnie w bezpośredniej konfrontacji z Mosesem. Jest też głośniejszy.

Najbardziej spodobała mi się deska, która może być pełnoprawnym twintipem. 145cm długości daje wystarczająco wyporności, choć na BraCuru Hooverze będzie łatwiej się nauczyć. Cała pokryta padem. Bardzo wygodna alternatywa do podróży – wejdzie do większość quiverów TT. Mała uwaga – domyślne strapy są dla mnie za małe do pływania w butach.

Dedykowane latawce całkiem proste ale fajne, łatwo wstają z wody itp. Chyba bazują na Cabrinha Contra?

Takie przemyślenie: zdziwiłbym się gdyby w takiej formie foil został oficjalnym monotypem. Rozumiem argument przystępności cenowej w celu popularyzacji sportu, ale chyba topowi rejsiarze nie byliby zadowoleni po przesiadce z ich wypasionych maszyn ;)

Czekamy na opinię BraCuru po testach :)


01 maja 2017, 19:42
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
feel napisał(a):
Czekamy na opinię BraCuru po testach :)

Dostałem wczoraj foila i 10m po wczorajszej porannej sesji. Zmarzłem i nie robiłem drugiego wejścia. Dziś onshore 8kts więc nie próbuję z 10m. Może uda mi się w czwartek a na pewno w piątek.

Filip - każde aluminiowe skrzydło z lotkami z kompozytu waży jakieś 7 ton więcej niż węglowe ;)
Przyzwyczailiśmy się do dobrobytu pływając tylko na węglu.

Topowi rejsiarze to nawet nie chcą już pływać na kultowym Swordzie sprzed 3 lat a nawet Vorace z 2016.

CRX dla nich będzie trudny do przełknięcia. Część z nich nie zaakceptuje tego.
Jednak siła CRX jest w łatwości pływania, wielofunkcyjny sprzęt, dmuchane latawce i najważniejszy argument - wszyscy pływają na tym samym sprzęcie.
Pojawi się sporo nowych zawodników akceptujących niedoskonałości dla prosów tego aluminiowego foila i klasa będzie się rozwijała. Trzymam kciuki.

Latawiec nie ma bloczków. Wygląda bardzo zachęcająco. Proste. Lekkie. Tylko 3 poprzeczki. Bar bardzo poprawny i przede wszystkim jest knaga i mega zapas regulacji.
Ile czasu pływałeś na latawcu?


09 maja 2017, 13:30
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.