Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Moses HF to od teraz SABfoils Moses 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Nie wiem jak Wam ale mi trochę zajmie przestawienie się na nową nazwę.
Po 8 latach mam mówić że Mercedes to SABMercedes ;)
Kiedyś to musiało nastąpić jednak mam mieszane uczucia co do tego ruchu.

Co o tym sądzicie?
https://moseshydrofoil.com/en


13 lis 2020, 18:10
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2013, 14:15
Posty: 48
Podziękował: 1
Podziękowano: 6
Cytuj
Mojżesz był niepoprawny politycznie??? :D


13 lis 2020, 19:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 maja 2018, 16:26
Posty: 63
Podziękował: 1
Podziękowano: 11
Cytuj
Nie bardzo wiedziałem pod jaki wątek się podłączyć, stąd pytanie ląduje tutaj:
Ktoś lata kitefoil z W800?
Tak mi chodzi po głowie, że może to być fajne uzupełnienie do pływania jeziorowego w słabszym wietrze, jeśli ma się zestaw cometowy.
Może Andrzej Wodejszo się wypowie, jako oblatywacz wszechskrzydeł?


22 lut 2022, 19:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2017, 23:04
Posty: 684
Lokalizacja: Düsseldorf, Poznań, Palma de Mallorca
Podziękował: 38
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Cesar August jr.
Cytuj
Mój kumpel na spocie lata na tym W800 na Wingu i na kitefoilu. Bardzo sobie chwali.


23 lut 2022, 01:14
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 26 maja 2018, 16:26
Posty: 63
Podziękował: 1
Podziękowano: 11
Cytuj
Nadchodzi Kracken. Nowy modularny system masztów z nowymi fusami pod jego mocowanie. Właśnie wyczytałem na fejsie, że mają wspierać przeszłą linię maszto-fusów przez kolejne 3 lata. :shock:

Więcej na stronie sabfoila.


07 mar 2022, 15:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 sie 2015, 08:19
Posty: 176
Lokalizacja: Iława
Podziękował: 13
Podziękowano: 10
Cytuj
bielator napisał(a):
Nadchodzi Kracken. Nowy modularny system masztów z nowymi fusami pod jego mocowanie. Właśnie wyczytałem na fejsie, że mają wspierać przeszłą linię maszto-fusów przez kolejne 3 lata. :shock:

Więcej na stronie sabfoila.

Zaczynają przesadzać
COŚ jest fajne jak jest usystematyzowane, unormowane
Pogubiony jestem jako użytkownik Sabfoila - a co powiedzieć o Kimś kto zaczyna
A Tu kompletny haos
Kupujesz drogi sprzęt i za chwilę dowiadujesz się że jak chcesz mieć nowinki to ten już nie pasuje do niczego i jest do wyrzucenia i musisz kupić nowy system


08 mar 2022, 10:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3530
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 292
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Będą zwolennicy i przeciwnicy krakena.
Mam swoje wątpliwości przede wszystkim do sztywności masztu oraz skuteczności patentu mocującego maszt w skrzynce-platformie dla rajderów pływających po 200+h rocznie.
Każdy element się wyrabia. Tytan można styrać. Rozumiem że można wymienić śrubę (nawet w zestawie jedną zapasową!) i patent w środku ale co z łączeniem łożyska śruby z węglowym masztem?
Jest tylko jedno połączenie na którym będzie wyładowywała się cała siła. Czy nie będzie się to wyrabiało? A wystarczy 1/10mm luzu aby fojl stał się gumowy dla zaawansowanych.
Czy nie lepiej było zastosować dwóch śrub mocujących?

Natomiast muszę napisać, że podziwiam odwagę włoskiej ekipy. Zmienili swoją nazwę co mogło odstraszyć lojalnych rajderów z wieloletnim stażem.
Teraz wprowadzają krakena i w ten sposób zamykają na amen rozdział Mosesa.
Jeśli system nie będzie miał szybko wychodzących wad to wróżę SABowi sukces na lata.

Mariusz jesteś skołowany. Ja też ale oni raczej myślą o licznych nowych klientach dla których ten modularny system będzie pierwszym sprzętem na którym się nauczyli i potem łatwiej będzie robić upgrade.
I chyba taniej też bo koszt produkcji masztu z platformą musi być droższy niż z prostą głowicą.
Rozumiem, że to system na lata a nie jeden sezon.

Jakie widzę zalety:
- łatwość montażu//demontażu hydroskrzydła do deski
- tańsze maszty, łatwiejsze do transportu i pakowania (brak platformy). To jest wbrew pozorom spore ułatwienie. Kto lata samolotami często to się zgodzi.
- pancerna stopa masztu wchodząca w fuselage. Wygląda na dwa razy mocniejszą więc faktycznie będzie nie do zajechania.
- śruby 8mm na pewno zwiększą wytrzymałość zestawu
- dodatkowe podkładki pod śruby 8mm powinny wyeliminować odkręcenie się przedniej śruby
- jakby nie patrzeć to jest mała rewolucja na rynku fojl i jak wypali to inne firmy pójdą tą drogą a SAB zostanie zapamiętany wynalazca.

Jakie widzę wady? Trudno cokolwiek powiedzieć nie pływając i testując. Wytrzymałość łączenia i korozja to są rzeczy które mogą być ewentualnym problemem po długim pływaniu.
Nie sądzę aby rekreacyjny fojlarz miał z tym problemy bo takie rzeczy pojawiają się zwykle po 300+h pływania.
Szkoda, że Sab nie podaje wagi systemu krakena. Z plotek wychodzi że system nie zwiększył wagi.
Na pewno brak kompatybilności obecnego sprzętu z krakenem jest wadą dla obecnych rajderów.
Jednakże jak kraken się sprawdzi to warto pozbyć się starego sprzętu i przejść w 100% na krakena.

Kraken: https://sabfoil.com/en/news/kraken-modular-system


08 mar 2022, 11:50
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 26 sie 2015, 08:19
Posty: 176
Lokalizacja: Iława
Podziękował: 13
Podziękowano: 10
Cytuj
Marku, na pewno to tak się skończy ( zakupem nowego systemu) bo to zawsze tak się kończy :D ,


08 mar 2022, 12:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 maja 2018, 16:26
Posty: 63
Podziękował: 1
Podziękowano: 11
Cytuj
Konkurencja, też coś dłubie:


Teraz będą nam wmawiać, że oprócz 5 przednich skrzydeł, 3 stateczników potrzebujemy jeszcze wiaderka śrub, gwoździ i innych gadżetów.
Szczerze mówiąc , to jestem zmęczony ciągłymi zmianami, nowymi skrzydłami, wycofywaniem całych linii. Nie nadążam patrząc, a jakbym miał kupować co mi się tylko przyśni, to musiałbym chyba wziąć czwarty etat. Potem trzebaby się zwolnić z tych 4 etatów, ogłosić rodzinie, że muszę mieć czas dla siebie i polecieć w jedno z tych miejsc, gdzie stale wieje. I broń Boże zabierać ze sobą telefon, laptopa czy inne cudo z internetem. Co, by się nie dowiedzieć za chwilę, że wypuścili znowu jakieś nowe skrzydło, które jest lepsze, droższe, odpala szybciej od trzeciego , jest szybsze od piątego, a po fali kręci lepiej od drugiego i MUSZĘ je mieć. Obłęd.
Niech każdy sobie odpowie, czy na co dzień potrzebuje mieszać między skrzydłami. Cenowo to jednak dostajemy po kieszeni.

Maszt 72C oficjalnie na stronie kosztował 499E (rozważałem pod winga) , teraz sam moduł 73K 560E + paleta 120E (jeśli chcesz na stałe), a jak chcesz QR to pod jeden maszt + 100E = 780E
Maszt 91Y obecnie 850E, moduł 93K 780E + jeśli chciałbyś przypiąć drugi samolot z modułem musisz dokupić kolejny QR , czyli 100E = 880E, a jeśli rozważasz 2 deski i pełny szacher macher dolicz jeszcze 120E za drugą paletę = 1000E

Jak zobaczyłem Krakena , to pomyślałem>

Dżizas.... wojna na Ukrainie, szybujące waluty, ropa na stacjach i jeszcze TO COŚ...

Oby się to sprawdziło, w przeciwnym razie za 2 sezony ponownie rewolucja...

Pozdrawiam :D
Michał


08 mar 2022, 20:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 sie 2015, 08:19
Posty: 176
Lokalizacja: Iława
Podziękował: 13
Podziękowano: 10
Cytuj
bielator napisał(a):
Konkurencja, też coś dłubie:


Teraz będą nam wmawiać, że oprócz 5 przednich skrzydeł, 3 stateczników potrzebujemy jeszcze wiaderka śrub, gwoździ i innych gadżetów.
Szczerze mówiąc , to jestem zmęczony ciągłymi zmianami, nowymi skrzydłami, wycofywaniem całych linii. Nie nadążam patrząc, a jakbym miał kupować co mi się tylko przyśni, to musiałbym chyba wziąć czwarty etat. Potem trzebaby się zwolnić z tych 4 etatów, ogłosić rodzinie, że muszę mieć czas dla siebie i polecieć w jedno z tych miejsc, gdzie stale wieje. I broń Boże zabierać ze sobą telefon, laptopa czy inne cudo z internetem. Co, by się nie dowiedzieć za chwilę, że wypuścili znowu jakieś nowe skrzydło, które jest lepsze, droższe, odpala szybciej od trzeciego , jest szybsze od piątego, a po fali kręci lepiej od drugiego i MUSZĘ je mieć. Obłęd.
Niech każdy sobie odpowie, czy na co dzień potrzebuje mieszać między skrzydłami. Cenowo to jednak dostajemy po kieszeni.

Maszt 72C oficjalnie na stronie kosztował 499E (rozważałem pod winga) , teraz sam moduł 73K 560E + paleta 120E (jeśli chcesz na stałe), a jak chcesz QR to pod jeden maszt + 100E = 780E
Maszt 91Y obecnie 850E, moduł 93K 780E + jeśli chciałbyś przypiąć drugi samolot z modułem musisz dokupić kolejny QR , czyli 100E = 880E, a jeśli rozważasz 2 deski i pełny szacher macher dolicz jeszcze 120E za drugą paletę = 1000E

Jak zobaczyłem Krakena , to pomyślałem>

Dżizas.... wojna na Ukrainie, szybujące waluty, ropa na stacjach i jeszcze TO COŚ...

Oby się to sprawdziło, w przeciwnym razie za 2 sezony ponownie rewolucja...

Pozdrawiam :D
Michał

Michał ująłeś to dokładnie w punkt :!: . Mi o to samo chodziło........tylko leniwy jestem i nie chciało mi się pisać.
Ja też mam dosyć tego całego zamieszania, nie mam czasu przed wyjazdem sprawdzać czy wszystko zabrałem co potrzeba ( ostatnio pomyliłem śruby do mocowania masztu z dechą i wracałem 50 km po te właściwe), strasznie tego nie lubię. A taka sytuacja jeszcze bardziej to komplikuje.


09 mar 2022, 11:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.