Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
* Tyron * Nowy Wing firmy Kauper XT 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2017, 23:04
Posty: 604
Lokalizacja: Düsseldorf, Poznań, Palma de Mallorca
Podziękował: 34
Podziękowano: 122
Imię i nazwisko: Cesar August jr.
Cytuj
No i mamy następny wing na rynku. Tyron to produkcja firmy Kauper XT z Niemiec i Majorki.
Shaper Kauper XT, mieszka na stałe na Majorce ale jego firma działa w Niemczech.

Warunki jakie panują na Majorce to wszystko od płaskiej wody do 5 metrowych fal. Jest więc gdzie testować sprzęt. Marka Kauper-XT znana jest w Polsce już z kilku kajtów jak Maveric I i II (wave i foil, tube kite), Falcon I i II (komórka, charakterem coś pomiędzy Hyperlin i Chrono). W portfolio mają jeszcze Nerio (HA Tube Kite do TT i Foila).

Designerem winga jest Rainer, który jest również założycielem marki. Co najmniej 30 letnie doświadczenie w branży.

Miałem okazję obserwować często Rainera na wingu i we wszystkich innych dyscyplinach już prawie od 20 lat. Muszę powiedzieć, że na wingu lata bardzo dobrze, co na pewno pomaga mu w rozwoju sprzętu. Wcześnie działał wiele lat dla Flysufera, a potem dla własnej marki Spleene.

Wracając do Tyrona to będzie dostępny w 3 rozmiarach. 4, 5 i 6 m. Czyli najbardziej popularnych. Potem będą pewnie jeszcze mniejsze i większe wingi.

Miałem okazję wypróbować w lecie jeszcze jakiś prototyp winga w 5 m i od razu zauważa się jaki jest bardzo lekki. I rzeczywiście jest obecnie chyba najlżejszym wingiem na rynku. 5 m waży 2080 g. Czyli lżejszy nawet od modeli z Aluula itp. Winga można używać z miękkimi rączkami lub z karbonowym, bardzo lekkim, teleskopowym bomem (tylko 278gr!).

Nie miałem jeszcze okazji polatać na seryjnym wingu, ale na prototypie w wersji beta, więc ciężko mi powiedzieć w tym momencie jak lata finalny produkt, ale należy po nim spodziewać się trochę miksu z F One Strike i D. Unit plus dodatkowe przemyślenia Rainera. Dokładnie tak czułem tego winga. Rainer latał najwięcej właśnie na tych dwóch modelach, bo w 2022 uchodzą za najlepsze i referencyjne. Finalny produkt ma bardziej napięty front coś jak Strike V2 vs V1, czyli lepsza góra i większa prędkość do tego lepiej można nim pojechać na wiatr. Wing ma tylko jeden strut i jest pompowany oddzielnie, dzięki temu można lepiej sterować twardością front tube vs strut, czego życzy sobie dość sporo wingersów. Wentyle są szerokie i łatwo można z nich spuścić powietrze. Nie trzeba ugniatać struta jak w niektórych innych modelach.

Bardzo atrakcyjna jest również cena winga. Jest sporo niższa niż wielu innych producentów po rabatach.

Obrazek

Wing w całości robi bardzo dobre wrażenie. W sumie nie mogę się doczekać, kiedy będę miał okazję na nim już polatać :-) Wtedy dopiszę tu więcej szczegółów.

Obrazek


27 lis 2022, 16:32
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2017, 23:04
Posty: 604
Lokalizacja: Düsseldorf, Poznań, Palma de Mallorca
Podziękował: 34
Podziękowano: 122
Imię i nazwisko: Cesar August jr.
Cytuj
Obrazek


27 lis 2022, 20:35
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.