Dołączył(a): 20 maja 2017, 23:04 Posty: 714 Lokalizacja: Düsseldorf, Poznań, Palma de Mallorca Podziękował:40 Podziękowano:154 Imię i nazwisko: Cesar August jr.
Od dwóch tygodni testuję nowego winga Duotone Unit 5m SLS 2025, najnowszy model od Duotona. Od razu zrobił na mnie wrażenie, ale po około 10 sesjach w różnych warunkach — od 5-6 kts do 25 kts w szkwałach na jeziorach — naprawdę doceniłem jego zalety. Mam do porównania cały set standardowych Unitów 2024 oraz Aluula 4,5 i 5,5 z tego samego roku. Unita zakupiłem z bomem, co było nowym doświadczeniem.
Pierwsze wrażenie: wing jest niesamowicie lekki, co wyróżnia go na tle poprzednich modeli, które były solidne, ale cięższe. Drugie wrażenie to jego sztywność, a trzecie — doskonale napięte poszycie (canopy). Boom jest zaokrąglony na końcach, co ułatwia manewry takie jak slider tack 360. Początkowo wydawało mi się, że sztywność jest podobna do moich Unitów 2024, ale po 10 sesjach widzę wyraźną różnicę. Dzięki temu 5 m SLS pozwala na szybki start, na podobnym poziomie jak Unit 6 m z 2024.
SLS wyróżnia się wzmocnieniem z Aluula w miejscu łączenia tuby głównej z tubą poprzeczną, co poprawia sztywność konstrukcji. Nowy dakron na tubach również wydaje się bardziej sztywny. Canopy wykonane jest z materiału Mod3s, który jest nieco lżejszy od Mod3 z 2024. W efekcie wing sprawia wrażenie znacznie lżejszego i bardziej responsywnego. Mod3s podobno jest sporo trwalszy od Mod3. W praniu się okaże.
Boom na początku sprawiał mi trudność — ręce w nadgarstkach szybko się męczyły, co zauważył również ktoś inny na jakimś innym forum i do mnie nawet napisał, czy mam podobne odczucia.
Po kilku dniach przestałem zwracać na to uwagę, ale boom nadal mi nie do końca odpowiada. Mocuje się go tylko w dwóch punktach, co utrudnia pompowanie w porównaniu do rączek. Dziś założyłem rączki na SLS i już na plaży poczułem różnicę — wing jest bardziej sterowny, ma więcej mocy, i lepiej się pompuje. Handles są ergonomicznie zaprojektowane, lekko nachylone, co sprawia, że trzyma się je naturalniej, bez zginania nadgarstków.
SLS dostępny jest tylko w jednym, białym kolorze. Trochę szkoda. Wingi powinny mieć jaskrawe barwy, które są dobrze widoczne na wodzie, np. pomarańczowy, jak u drogowców. Białego winga na wodzie łatwo przeoczyć, co zwiększa ryzyko kolizji, zwłaszcza na jeziorach wśród jachtów/żaglówek. Mam nadzieję, że Duotone wróci do bardziej wyrazistych kolorów.
Podsumowując, Duotone Unit 5m SLS 2025 to udany wing. Początkowo miałem wątpliwości, czy przesiadka na nowy model ma sens, ale po kilku sesjach jestem przekonany, że to spory krok naprzód w rozwoju Unita. Jazda z boomem jest odrobinę mniej stabilna niż z rączkami, ale mimo to daje dużo frajdy. Poniżej załączam filmik z jednej z sesji w słabym wietrze.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników