Mam nadzieję, że ekipa Monjet dopnie pomysl do końca i latawiec będzie startował z wody. Myślę, że spełnią obietnice, bo niby jak ma tonąć ta szmatka ważąca 1kg w rozmiarze 9m?! W taki latawiec wchodzę 9m i latam od 5 do 30kts!
Dla mnie designerska sensacja ostatniej dekady a jak się okaże wypałem to będzie przełom w kiteboardingu, foilboardingu i kiteracingu. Osobiście nie będę płakał po nieszczęsnych tonących komórkach Titanikach. Swoją drogą jak to możliwe, że Ozony, F-Ony, Elfy i inni potentaci komórek na to nie wpadli?! Przecież na pewno to ma lepszy upwind, dolny limit, waży 3 razy mniej i do tego kosztować będzie 2 razy mniej.
PS. Czy ktoś chciałby uszyć coś podobnego w Polsce? Z chęcią wszedłbym w to.
19 kwi 2016, 17:41
Mad Mati
Dołączył(a): 24 sie 2015, 20:55 Posty: 13 Podziękował: 0 Podziękowano:1
Czyżby to miał być ten przełom, o którym mówiłeś, połączenie komórki i klasycznego latawca ? Po ostatnim spontanicznie, day2, mam coraz większy apetyt na słabo wiatrowy latawiec. Jest na Allegro licytacja gastry 26m^2 od 100 zł.
30 maja 2016, 17:52
BraCuru
Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30 Posty: 3545 Lokalizacja: West Coast Podziękował:312 Podziękowano:144 Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Czyżby to miał być ten przełom, o którym mówiłeś, połączenie komórki i klasycznego latawca ? Po ostatnim spontanicznie, day2, mam coraz większy apetyt na słabo wiatrowy latawiec. Jest na Allegro licytacja gastry 26m^2 od 100 zł.
To nie jest dokładnie to o czym myślę czyli hybryda z dmuchaną bardzo cienką tuba na całej krawędzi natarcia oraz komórka w pozostałej części. Takie rozwiązanie jest najlepsze aerodynamicznie bo ma przekrój lotniczego skrzydła. Nośne linki byłyby podpięte pod tube główną i środkową część komórki a sterujące za pozostałą część komórki.
Słabowiatrowy dmuchany latawiec - jak masz kasę na nową szmatkę to poczekaj jeszcze 2 miechy. Wychodzą modele na 2017 wkrótce i będzie coś na pewno dobrego. Jak masz na używkę to szukaj jakiegokolwiek Velocity w kolorze białym, czerwonym lub zielonym. 14m to dobry rozmiar na słabe wiatry. Większego nie ma potrzeby no chyba, że chcesz startowac w zawodach lub nauczyć pływac się przy 4kts.
Generalnie muszą to być latawce o najwyższym AR. Odradzam Edga który jest najlepszym latawcem jaki miałem w powietrzu ale jednocześnie najgorszym jaki miałem w wodzie.
Pomysł Holendrów cały czas jest szlifowany i chyba nie ma tego wciąż w sprzedaży.
30 maja 2016, 19:50
Mad Mati
Dołączył(a): 24 sie 2015, 20:55 Posty: 13 Podziękował: 0 Podziękowano:1
Wiadomo, kto szykuje rewolucje w latawcach hybrydowych, czy to raczej Twoje przypuszczenia co do trendu ? Jakiś czas temu były zakusy na latawce słabowiatrowe strutless, ale tam AR jest raczej niskie i zaleta jaka jest waga nie idzie w parze z prędkością latawca. Podoba mi się idea uproszczenia baru przedstawiona przez kolegów z Maui, gdyby nie potrzeba zmiany pozycji (zakresu pracy baru ) podczas zmiany kursu , na i z wiatrem. https://youtu.be/CDhBvCFhT9A Może coś jeszcze wymyśla ? Kto wie...
Co do latawca to znalazłem takie cudo z 2011 roku. Podoba się Wam ?
30 maja 2016, 21:06
BraCuru
Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30 Posty: 3545 Lokalizacja: West Coast Podziękował:312 Podziękowano:144 Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników