Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Prawo drogi - bądźmy bardziej odpowiedzialni 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3531
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Fakt, że skrzydło chodzi bezszelestnie i pod nieludzko zwariowanymi kątami może powodować niebezpieczne sytuacje na wodzie.
Jak pływa sobie stadko parapeciarzy to wszyscy mniej więcej jak na pochodzie 1 majowym: lewo-prawo i z przytupem czyli hałasem prucia wody.
Jak w takie stadko wjedzie wodolot to stadko na 100% nie będzie przygotowane do wspólnej jazdy.

Małe zobrazowanko:
Wczoraj zrobiłem ekperyment i podpłynąłem do nieświadomego TT, który z uporem maniaka próbował utrzymać wysokość i jeździł na 1km halsach. Akurat spływałem spod Ostendy i gościu nie widział mnie.
Tknęło mnie, aby to wykorzystać do małego eksperymentu.
Podpłynąłem na jakieś 15m ukrywając się za jego plecami będąc wciąż na nawietrznej, abyśmy nie zrobili sobie krzywdy.
Facet nie widzi mnie. Nie rozgląda się. Jest przekonany, że płynie sam, bo od godziny żywej duszy na spocie.
Jak się potem okazało w życiu nie widział foila na żywo. Robi zwrot. Jego kajt przelatuje przez zenit, ja przelatuję za nim, facet słyszy coś dziwnego, kątem oka zauważa mnie i jego oczy robią się takie: a twarz ma minę pt. WTF ...
...gleba i facet zastanawia się czy widział UFO.
Potem pływamy współnie, pokazuję mu pod jakimi kątami mogę sobie pływać i 2h później omawiamy sytuację w barze.

Małe podsumowanko:
Pływający na foilu - bądźcie bezpiecznie widoczni dla wszystkich i pływajcie nie stwarzając zagrożenia dla innych. Zawsze bierzcie pod uwagę, że was nie słychać i rajderzy zawietrzni mają poważnie ograniczone szanse was zauważyć.
Jak trenujecie ostry downwind i upwind nie róbice tego w miejscu gdzie pływają TT.

Zwróćcie uwagę na KsPD.
Musicie dobrze rozumieć, interpretować i przede wszystkim należycie wcześniej stosować następujace prawidła.
6.1. Przed wykonaniem jakiegokolwiek manewru należy upewnić się, że nikomu to nie zagrozi.
6.3. Przed każdym manewrem zaleca się w szczególności sprawdzenie tylnego sektora.
8.1. Podczas manewru ustępowania należy zawsze zachować bezpieczną odległość.
8.2. Każde działanie podjęte w celu uniknięcia zderzenia powinno być zdecydowane, łatwo zauważalne przez innych uczestników spotkania oraz wykonane wystarczająco wcześnie i z należytym uwzględnieniem zasad obowiązujących na wodzie.


09 lip 2013, 10:33
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3531
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 293
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Dla tych co zamierzają startowac w zawodach - prawo drogi w plakatowej pigułce:
Obrazek


23 sty 2016, 12:21
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.