najnowszy produkt (dziś prezentacja) ze Szwajcarii SK Shape poniżej.
Sympatyczny Szwajcar wyjaśnia najnowsze trendy w jego systemach kontroli race latawców.
Stan chyba nie widział tego wątku
Na przykład.
Trochę mu zajęło rozwiązanie blokującej się centralnej linki na drążku.
Wydaje mi się, że od 8 lat większość producent latawców nie wypuszczała innego rozwiązania niż Stan teraz proponuje.
System 4:1 z klasyczną talią od miesiąca dla mnie jest nie do przyjęcia.
Przelotka nawet z teflonem drze dyneemę szybciej niż bloczek.
No i jak patrzę na te końcówki węglowe to przechodzą mnie ciary mysląc jakby wyglądała moja gęba po tych wszystkich glebach.
Od paru dni kombinuję nad przeniesieniem depowera na trapez tak aby uprościć system.
Tak by wyglądał system bezpałerowy:
- linki sterujące
- linki mocy połączone w Y z podstawą litery długości 1m (chodzi o minimalizację ścierania się i pękania linek mocy).
- drążek
- linka środkowa przechodząca przez drążek zakończona z jednej strony okiem a z drugiej stoperem dla drążka.
To wszystko!
Czyż nie byłoby prościej, ładniej a przede wszystkim taniej dla producentów?
Za to trapez wyglądałby bardziej skomplikowanie.
Składałby się wówczas ze zintegrowanej snapszekli z krętlikiem podłączonym do knagi.
Zakres depowera do 15cm czyli obecny standard.
Przełożenie 2:1 lub 3:1. Myślę nad tym.
Będę wdzięczny jeśli podeślijcie jakieś linki do rozwiązań trapezu z depowerem?