Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Następna strona
Przerabianie barów pod foila 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2013, 09:39
Posty: 360
Podziękował: 0
Podziękowano: 33
Cytuj
Jesxcze jak byś podal te wymiaryObrazek

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


28 wrz 2018, 13:55
Zobacz profil
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3298
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 196
Podziękowano: 125
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
dan_kan napisał(a):
A jaka jest rzeczywisty maksymalny depower?

sprawdziłem dokładnie - 40cm.

czareka napisał(a):
Ode mnie masz już dobre piwo przy pierwszej okazji!

już się cieszę :)

andrzejwodejszo napisał(a):
nie wiem jak w soulu, ale moich chrono zakres wiatrowy jest nieprzyzwoicie ogromny w porównaniu do pompowanego edża

W soulu jest podobnie. Pięknie to wyjasniłeś. Latawiec nie trzepie się. Jest jak monolit w szkwałach.

Cytuj:
Podsumowując latawce komorowe wręcz proszą się o bary rejsowe !

Yes Sir!

qbaepp11 napisał(a):
Ja od dłuższego czasu chciałem sobie zrobić bar i nawet poczyniłem pewne zakupy jakiś czas temu . Dorwałem rurkę węglową fi25, ale z grubszą ścianką 2.5mm. Do tego udało mi się odzyskać z jakiegoś starego baru uszy do zwijania linek. Teraz chce nakręcić otwór na środku, zalać epoksydem, a potem wyprofilować jak w oryginalnych barach. Resztą bedzie jak w poście Marka.

powodzenia!
Polecam wzmocnić środek drążka. Właśnie tam pęka w 99% przypadkach.
Osobiście wstawiłbym tam grubą rurkę aluminiową tak z 10cm (oczywiście z otworem) - mocno by to wzmocniło środek.

dan_kan napisał(a):
Właśnie dlatego ciekawy jestem jaki jest efektywny zakres regulacji kąta natarcia skrzydła komórki wg doświadczonych riderów licząc jako maksymalną różnicę w długościach linek nośnych i sterówek - przy max depower z barem u góry (przy max power, linki są równe więc 0cm).
Można przyjąć np 1.5m, ale może powyżej jakieś długości sterówki robią się już tylko luźne, a kąt natarcia skrzydła komórki już się nie zmienia.

Ta informacja jest kluczowa. Dopiero dzięki temu można przerobić każdy bar i uzyskać ten sam zakres depowera bez względu na to czy zakres pracy drążka to 50cm czy 80cm.

Ja bazuję na praktyce. czasami kosztowne i bolesne ;)
Najdłuższy depower jaki kiedykolwiek zastosowałem miał około 3m długości w przełożeniu 2:1 czyli faktycznie skracałem nośne o 3m.
To było dla Crossbow LW 13m. ideą było zastąpienie świetnego IDS. Działało całkiem przyzwoicie. Pierwsze 50cm to była "regulacja" mocy a powyżej 2m działał wirtualny IDS.
Wówczas dotarło do mnie jak depowery zminimalizowane są przez producentów.

Obrazek
Licząc od baru:
- 80cm linka główna przechodząca przez bar
- 90cm od knagi po górny bloczek
- 85cm od górny bloczek po rozwidlenie.

Teraz ważne - to są wymiary dla mojego trapezu którego wożę bardzo nisko, moich długości rąk, mojego stylu i dla Soula.
Wątpię aby to pasowało komukolwiek - to jest sprawa indywidualna.
Np długość głównej linki ustalam empirycznie w prosty sposób - podczas zwrotów i odpuszczaniu baru drążek nie może dotknąć knagi.
Knagę umieszczam 5cm nad tym punktem. To nie może tez być za daleko aby można było sięgnąć bar bez pomocy drugą reką
To definiuje długość linek sterujących.
Linke depowera ustawiłem tak aby Soul miał rzeczywistą regulację depowera 40cm.

PS. Chłopaki w WKS powydłużali oryginalne bary Ozona. Dodali lekko 10cm rzeczywistego zakresu depowera.

KNAGI - porównanie:
Obrazek
na zdjęciu widać różnicę w wielkościach. Nie ma co tu komentować.
Dodam jedynie że ta szpila u góry to kapitalny patent do szplajsowania - kosztuje prawie 100pln.


28 wrz 2018, 19:44
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 113
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 15
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
[quote="dan_kan"]Właśnie dlatego ciekawy jestem jaki jest efektywny zakres regulacji kąta natarcia skrzydła komórki wg doświadczonych riderów licząc jako maksymalną różnicę w długościach linek nośnych i sterówek - przy max depower z barem u góry (przy max power, linki są równe więc 0cm).
Można przyjąć np 1.5m, ale może powyżej jakieś długości sterówki robią się już tylko luźne, a kąt natarcia skrzydła komórki już się nie zmienia.

Ta informacja jest kluczowa. Dopiero dzięki temu można przerobić każdy bar i uzyskać ten sam zakres depowera...

"Licząc od baru:
- 80cm linka główna przechodząca przez bar
- 90cm od knagi po górny bloczek
- 85cm od górny bloczek po rozwidlenie. "

Wiadomo, że rozne latawce mają różne zakresy depowera. Dla FS Soul odp. na moje pyt:
80+0.5*90=125cm
Dzieki


28 wrz 2018, 23:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lut 2018, 18:25
Posty: 292
Podziękował: 4
Podziękowano: 31
Cytuj
od dwóch dni testuje bar Northa rejsowy do Ace - ma dwie długości linek 17 jeszcze nie testowałem i 24 m i ogromny zakres deepowera - używam do Soula . do tak dużego zakresu trzeba się przyzwyczaić i do tej długiej majtającej się linki . u mnie wiało bardzo nierówno 4 - 18 knotów więc wykorzystywałem wszystkie ustawienia . Na pewno będę go używał - jak się wczuje to przepnę na 17 .


29 wrz 2018, 00:19
Zobacz profil
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3298
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 196
Podziękowano: 125
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
dan_kan napisał(a):
Wiadomo, że rozne latawce mają różne zakresy depowera. Dla FS Soul odp. na moje pyt:
80+0.5*90=125cm
Dzieki

Ale dla trapezu lędźwiowego to może być 20cm mniej!
Liczy się punkt podczepienia baru.
ja mam poniżej pępka prawie 10cm! To jest bardzo nisko.
Zwykle siedzące mają hak na wysokości pępka.
A lędźwiowe nawet 10cm powyżej pępka


29 wrz 2018, 10:41
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 113
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 15
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
BraCuru napisał(a):
dan_kan napisał(a):
Wiadomo, że rozne latawce mają różne zakresy depowera. Dla FS Soul odp. na moje pyt:
80+0.5*90=125cm
Dzieki

Ale dla trapezu lędźwiowego to może być 20cm mniej!
Liczy się punkt podczepienia baru.
ja mam poniżej pępka prawie 10cm! To jest bardzo nisko.
Zwykle siedzące mają hak na wysokości pępka.
A lędźwiowe nawet 10cm powyżej pępka


Twój zmodyfikowany bar ma zakres depowera ~120cm. A moj seryjny Cabrinhy X1 (regulowany 57-65cm) ma tylko 70cm. Nic dziwnego ze brakuje mi depowera przy komórce.


29 wrz 2018, 19:35
Zobacz profil
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3298
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 196
Podziękowano: 125
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
W przyszłym tygodniu wprowadzam ustawienie Flysurfera które zmienia wiele.
Czemu nikt na to wcześniej nie wpadł? przecież to fizyka!
Przełożenie 4:1 ale bloczki po przeciwnych stronach i dzięki temu nie ma fałszywego depowera.


30 wrz 2018, 15:54
Zobacz profil WWW
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3298
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 196
Podziękowano: 125
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
UWAGA dla Słodowych chcących skopiować mój bar:
PRZEDSTAWIONY UKŁAD 4:1 Z BLOCZKAMI NA JEDNYM KOŃCU JEST SŁABYM ROZWIĄZANIEM.
PONIŻEJ LEPSZE ROZWIĄZANIE:

Wczoraj w 100 minut zbudowałem bar z talią 4:1, knagą i linkami 12m.
Zrobiłem w wersji testowej dlatego poszło tak szybko.
Bloczki knagi po przeciwnym stronach talii. To jest rzecz jaką pierwszy raz zobaczyłem przedwczoraj.
Jakoś nigdy do mnie nie dotarło, że można tak diametralnie poprawić tradycyjną talię race.
Czy ktoś widział to wcześniej? czy tylko ja na tej wsi zapyziałej? Przecież to jest normalna regulacja grota :oops:

Do rzeczy - różnica jest zasadnicza - talia z bloczkami po przeciwnych stronach ma przełożenie 4:1 więc siły potrzebne do regulacji są identyczne natomiast stosunek regulacji jest 1:1 czyli ile pociągniesz tyle depałerujesz.
Przy bloczkach na jednym końcu stosunek ten wynosi 1:2 czyli musisz wyciągnąć dwa razy więcej linki aby uzyskać ten sam depower.
Na zdjęciach powyżej talia miała 90cm a w rzeczywistości skracał przednie linki o 40cm.
na zdjęciu poniżej talia ma 70cm a w rzeczywistości skraca przednie linki o 60cm!
Muszę jeszcze coś dodawać?
Obrazek
Obrazek

A już myślałem że zakończyłem prace przy barach. Teraz muszę wszystko powymieniać i doregulować linki odpowiednio.


02 paź 2018, 09:34
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 113
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 15
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
Przy przełożeniu 4:1 wyciągnięcie 40cm depowera spowoduje skrócenie talii o 10cm w obu konstrukcjach.


Ostatnio edytowano 02 paź 2018, 10:48 przez dan_kan, łącznie edytowano 1 raz



02 paź 2018, 10:10
Zobacz profil
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3298
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 196
Podziękowano: 125
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Faktycznie, źle to ująłem.
Masz racje - przełożenie 4:1 oznacza że trzeba ciągnąć fał 40cm aby skrócić linki nośne o 10cm.
Chodziło mi że z tym samy przełożeniem 4:1 z talii np 50cm skrócimy przednie linki o:
- 25cm mając bloczki na jednym końcu
- 50cm z bloczkami po przeciwnych stronach.

Pomijam wysokość bloczków w powyższym przykładzie.


02 paź 2018, 10:30
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.