Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Przerabianie barów pod foila 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3154
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 156
Podziękowano: 119
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Daniel, ten krętlik oko-oko ciężko chodzi i nie rozplatuję się solo. Nie lubię go.
Z mojego doświadczenia najlepsze co mi się zdarzyło w temacie krętlików to te cudo:

BraCuru napisał(a):
Ostatni łożyskowany aluminiowy krętlik jest nie do pobicia.
W życiu takiego nie miałem.
Linki nie skręcają się w ogóle. Zawsze są rozdzielone.
Kręcenie pod obciążeniem jest niespotykanie łatwe.

Obrazek
tutaj link do kupna:
https://latawce.pl/materialy-do-latawco ... kg-al.html

Do wszystkich systemów z krętlikami na trapezie - lepszego chyba nie uda się wam znaleźć.

Używam prawie rok nadal tego samego i jest wciąż super!
Wymaga jedynie przemycia słodką wodą i jak nie pływa się dłużej należy wtrysnąć trochę wd40 na okres postoju.
Obawiam się, że go ciężko kupić.
Wykupiłem wszystkie 4 sztuki jakie były na rynku w Polsce po pierwszych pływaniach.


22 maja 2020, 23:34
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3154
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 156
Podziękowano: 119
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Tak przy okazji rzucam challenge dla Słodowych.
3 bary gotowe do jazdy. Waga musza. Kto zejdzie do słomkowej?
Obrazek


23 maja 2020, 00:26
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 111
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 14
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
BraCuru napisał(a):
Daniel, ten krętlik oko-oko ciężko chodzi i nie rozplatuję się solo. Nie lubię go.
Z mojego doświadczenia najlepsze co mi się zdarzyło w temacie krętlików to te cudo:

BraCuru napisał(a):
Ostatni łożyskowany aluminiowy krętlik jest nie do pobicia.
W życiu takiego nie miałem.
Linki nie skręcają się w ogóle. Zawsze są rozdzielone.
Kręcenie pod obciążeniem jest niespotykanie łatwe.

Obrazek
tutaj link do kupna:
https://latawce.pl/materialy-do-latawco ... kg-al.html

Do wszystkich systemów z krętlikami na trapezie - lepszego chyba nie uda się wam znaleźć.

Używam prawie rok nadal tego samego i jest wciąż super!
Wymaga jedynie przemycia słodką wodą i jak nie pływa się dłużej należy wtrysnąć trochę wd40 na okres postoju.
Obawiam się, że go ciężko kupić.
Wykupiłem wszystkie 4 sztuki jakie były na rynku w Polsce po pierwszych pływaniach.


Super dzieki, za info..w takim razie jeszcze poszukam. Kiedyś kupowałem łożysko nierdzewne do modyfikacji baru flysurfera speed 3. Szkoda że sprzedałem latawiec z modem :roll:


23 maja 2020, 13:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 111
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 14
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
Mimo 2 kolejnych wypięć na głębokiej wodzie podczas ostatniego foilowania daję szekli witcharda ostatnią szanse zwiększając siłe wypięcia o jakieś 2-3kg. Dodałem tez dodatkowe zabezpieczenie na wypadek wypięcia jakie znalazłem na kiteforum.com. Oto efekt:
Załącznik:
IMG_20200609_201301.jpg
IMG_20200609_201301.jpg [ 115.99 KiB | Przeglądane 460 razy ]

Załącznik:
IMG_20200609_201229.jpg
IMG_20200609_201229.jpg [ 94.65 KiB | Przeglądane 460 razy ]


09 cze 2020, 20:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 cze 2020, 21:56
Posty: 16
Podziękował: 3
Podziękowano: 1
Cytuj
Oto 10 zycie i 15 wcielenie mojego ukochanego RRD bara. Najpierw byly upgready, dodanie kretlika, bloczka, przedluzenie depowera by nie cackac sie z wezelkami a teraz pokochalem foila no i czas na downgready :) Wylecialy wszystkie zbedne linki, kółeczka, kretlik z rozgalezieniem, kolejne linki i kółeczka (Roberto chyba lubi blyskotki ;) )
Linki skrocone do 15m, chicken skrocony, talia depowera przedluzona. 804g
Jestem bardzo bardzo ciekaw wrazenia krotkich linek. Pamietam ze kiedys dodanie przedluzek 6m psulo mi zabawe. Obsession 13,5m na 27m linek.... nie nie nieeee
Cos czuje ze nastepny do wymiany poleci drążek :twisted:

Chcialbym pozbyc sie 2 linek do liszowsnia. Powinna zostac czerwona ktora gasi latawiec totalnie ale na czarnej jest knaga i nie mam pomyslu jak to ugryzc.


Załączniki:
077E2E13-B0C5-46AB-8819-5687DA7CAAB8.jpeg
077E2E13-B0C5-46AB-8819-5687DA7CAAB8.jpeg [ 151.67 KiB | Przeglądane 385 razy ]
12 cze 2020, 20:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 cze 2020, 21:56
Posty: 16
Podziękował: 3
Podziękowano: 1
Cytuj
Pytanka mam dwa.
1. Czemu Wichard skoro sa z nim problemy? Czy to kwestia ze zwyklej snapszekli nie otworzymy pod obciazeniem?
2. Jak rozwiazujecie system bezpieczenstwa rezygnujac z chickena? Na wszystkich zdjeciach widze jedna linke zakonczona kuleczka z ringiem ito wszystko. W razie awarii odpinamy Wicharda i co sie dzieje?


13 cze 2020, 09:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3154
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 156
Podziękowano: 119
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
kukus napisał(a):
Chcialbym pozbyc sie 2 linek do liszowsnia. Powinna zostac czerwona ktora gasi latawiec totalnie ale na czarnej jest knaga i nie mam pomyslu jak to ugryzc.

Wrzuć foty rozwiniętych tych linek z knagą - pomyślę

kukus napisał(a):
Pytanka mam dwa.
1. Czemu Wichard skoro sa z nim problemy? Czy to kwestia ze zwyklej snapszekli nie otworzymy pod obciazeniem?
2. Jak rozwiazujecie system bezpieczenstwa rezygnujac z chickena? Na wszystkich zdjeciach widze jedna linke zakonczona kuleczka z ringiem ito wszystko. W razie awarii odpinamy Wicharda i co sie dzieje?

1. Na zwykłej snapszekli dzieją się różne dziwne rzeczy pod obciążeniem. Zwykle jej kształt powoduje że linka zostaje na zaokrąglonej końcówce i nie da się zrzucić.
Na Wichardzie schodzi bez problemu nawet jak jest linka podłączona w ten zaciskowy sposób (nie rozumiem czemu tak Daniel? Jak to się zakłada na wodzie? :roll: )
dan_kan napisał(a):
Mimo 2 kolejnych wypięć na głębokiej wodzie podczas ostatniego foilowania daję szekli witcharda ostatnią szanse zwiększając siłe wypięcia o jakieś 2-3kg. Dodałem tez dodatkowe zabezpieczenie na wypadek wypięcia jakie znalazłem na kiteforum.com. Oto efekt:
Załącznik:
IMG_20200609_201301.jpg

Załącznik:
IMG_20200609_201229.jpg

2. Osobiście nie używam flagoutu ale większość dodaje dodatkową linkę (podłączoną do jednej nośnej) przechodzącą przez bar i z drugiego końca podłączoną do zrywki z krętlikiem przy trapezie czy jakoś tak.


13 cze 2020, 09:41
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 06 wrz 2018, 19:28
Posty: 9
Lokalizacja: Southampton UK
Podziękował: 0
Podziękowano: 3
Imię i nazwisko: Bart Szlezak
Cytuj
Witam.

Wiec i nadszedł czas na mnie. Chciałem carbonowy bar ale z rozdielaniem linek po zaciągnięciu (w barze fsa bardzo fajnie to działało) i też leashless z jedną linką flagout. Wyszło coś takiego :)
Mniejszy 50cm do soula 10m z linkami 12 + 4 waga 350g. Większy 60cm do soula 15m z takimi samymi linkami lekko ponad 400g. Bary od początku do konca robione z części tj rurka carbon 25/20mm, wkład 15cm pełny pręt carbon. Wszytko routerem ręcznie plus mały dermelek. Winglety zaprojektowane i wydrukowane z petg pod regulacje na linkach sterujących. Działa to bajecznie :) Na początku był wichard ale juz zmienione na krętlik 500kg plus kulka z pinem. Kulki też wszytkie drukowane. Linki depower 2.5mm 1200kg break load marlow d12 max na mechanizm do sterówek 2mm ta sama 800kg break load. Reszta Liros dc pro 001 range czyli. 1.6mm 490kg nośne, 1.1mm sterówki 230kg. Póki co jestem mega zadowolony jakie to jest lekkie i jak fajnie wszystko chodzi :D

Pozdrawiam!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


13 cze 2020, 12:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 12 sie 2016, 18:00
Posty: 111
Lokalizacja: Gd
Podziękował: 11
Podziękowano: 14
Imię i nazwisko: Daniel Klasa
Cytuj
BraCuru napisał(a):
kukus napisał(a):
Chcialbym pozbyc sie 2 linek do liszowsnia. Powinna zostac czerwona ktora gasi latawiec totalnie ale na czarnej jest knaga i nie mam pomyslu jak to ugryzc.

Wrzuć foty rozwiniętych tych linek z knagą - pomyślę

kukus napisał(a):
Pytanka mam dwa.
1. Czemu Wichard skoro sa z nim problemy? Czy to kwestia ze zwyklej snapszekli nie otworzymy pod obciazeniem?
2. Jak rozwiazujecie system bezpieczenstwa rezygnujac z chickena? Na wszystkich zdjeciach widze jedna linke zakonczona kuleczka z ringiem ito wszystko. W razie awarii odpinamy Wicharda i co sie dzieje?

1. Na zwykłej snapszekli dzieją się różne dziwne rzeczy pod obciążeniem. Zwykle jej kształt powoduje że linka zostaje na zaokrąglonej końcówce i nie da się zrzucić.
Na Wichardzie schodzi bez problemu nawet jak jest linka podłączona w ten zaciskowy sposób (nie rozumiem czemu tak Daniel? Jak to się zakłada na wodzie? :roll: )
dan_kan napisał(a):
Mimo 2 kolejnych wypięć na głębokiej wodzie podczas ostatniego foilowania daję szekli witcharda ostatnią szanse zwiększając siłe wypięcia o jakieś 2-3kg. Dodałem tez dodatkowe zabezpieczenie na wypadek wypięcia jakie znalazłem na kiteforum.com. Oto efekt:
Załącznik:
IMG_20200609_201301.jpg

Załącznik:
IMG_20200609_201229.jpg

2. Osobiście nie używam flagoutu ale większość dodaje dodatkową linkę (podłączoną do jednej nośnej) przechodzącą przez bar i z drugiego końca podłączoną do zrywki z krętlikiem przy trapezie czy jakoś tak.


W barze Kaupnera (https://www.kauper-xt.com/bar) szekla jest już ostatnim zabezpieczeniem - po wypięciu odcinasz się całkowicie od latawca. U mnie przypadkowo szekla wypinała się cały czas. Dzisiaj testowałem po ostatnim modzie i na raze 0 niechcianych wypięć.
Ta dodatkowa linka zabezpiecza przed przypadkowym wypięciem, ale trzeba ją ciasno zaszyć na pętli, aby się nie zsunęła - pomysł z kiteforum.com. Minus to wypinanie 2 systemów, żeby całkowicie odciąć się od latawca. Nie zdarzyło mi się jeszcze tak zareagować, więc zakładam że to rzadka sytuacja.
Bar sam w sobie ma pierwsze wypięcie ja 1 lince nośnej. Szekla Witcharda pełni rolę krętlika i chicken loopa w tym barze.


13 cze 2020, 16:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 maja 2018, 16:26
Posty: 29
Podziękował: 0
Podziękowano: 4
Cytuj
Załącznik:
Komentarz: Do trapezu niskiego używam od 2 lat zwykłej snapszekli za 25zł. Jak do tej pory zero problemów. Nie wiem czy się wypina pod obciążeniem - na szczęście nie było mi dane próbować.
3a.jpg
3a.jpg [ 158.59 KiB | Przeglądane 306 razy ]
Daniel, może w tych ząbkach - w moim Wichardzie są 2 wypiłowane w tym pazurze - tkwi problem?


Załączniki:
2a.jpg
2a.jpg [ 70.48 KiB | Przeglądane 306 razy ]
1a.jpg
1a.jpg [ 136.96 KiB | Przeglądane 306 razy ]
13 cze 2020, 19:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.