| 
	 
		Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki
		
		Teraz jest 04 lis 2025, 07:34
		
	 
	
	 
	
	 
  
	
	
		
			
				 
			 | 
		
			 Strona 1 z 1
  | 
			 [ Posty: 3 ]  | 
			 | 
		
	 
	 
			
	
	Jakie sa kryteria hydrofoila na słaby wiatr   
	
        
        
            | Autor | 
            Wiadomość | 
         
        
			| 
				
				 mateuszm 
				
				
					Dołączył(a): 17 lut 2022, 17:13 Posty: 26 Podziękował: 2 Podziękowano: 0 
				  
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ostatnio rozkminam jakie są kryteria hydrofoila na słaby wiatr.  Ma ktoś teorię na ten temat? Wydaje się że skrzydło powinno mieć jak najmniejszy drag czyli chyba wysokie AR ale z drugiej strony powinno zapewniać siłę nośną przy stosunkowo małej prędkości. Macie jakąś litrerature techniczna na ten temat?. Nie chce budować skrzydła ale temat mnie ciekawi jako inżyniera. 
					
  
			 | 
		 
		
			| 14 lip 2023, 14:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 BraCuru 
				
				
					Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30 Posty: 3566 Lokalizacja: West Coast Podziękował: 326 Podziękowano: 144 
						Imię i nazwisko: Marek Rowiński
					
				  
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Im większa powierzchnia lotki przedniej tym szybciej następuje lewitacja.  Taka sama powierzchnia daje inny drag przy różnym AR.  Dlatego na słaby wiatr idealnie jest duża powierzchnia z wysokim AR.  Zobacz jak wyglądają bezwiatrowe lotki przednie do dock startu. Rozpiętość przedniej lotki już chyba przekroczyła 2m a nie dziwi nikogo 150cm. 
					
  
			 | 
		 
		
			| 14 lip 2023, 22:17 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Janusz 
				
				
					Dołączył(a): 06 lip 2015, 20:02 Posty: 17 Podziękował: 4 Podziękowano: 0 
				  
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Jest jeszcze trzeci parametr skrzydła - grubość. Wydaje się, że grubsze mają większą siłę nośną przy danej (niskiej) prędkości, ale wymagają większej mocy latawca. Natomiast opór czołowy rośnie szybciej  wraz ze wzrostem prędkości. Czyli reasumując: slaby wiatr, duży latawiec, gruby profil -wchodzimy  w lewitację prawie od zera, ale mamy duży opór. Przy cienkim profilu musimy mieć trochę więcej prędkości, ale opór jest mniejszy. Coś jak doskonałość szybowca i paralotni. 
					
  
			 | 
		 
		
			| 07 sie 2023, 17:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	 
	
	
		
			
				  
			 | 
		
			 Strona 1 z 1
  | 
			 [ Posty: 3 ]  | 
			 | 
		
	 
	 
 
	 
	
	
		Kto przegląda forum | 
	 
	
		Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
  | 
 
 
 
	 
	 |