Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki
Teraz jest 06 lis 2024, 03:51
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Jakie sa kryteria hydrofoila na słaby wiatr
Autor |
Wiadomość |
mateuszm
Dołączył(a): 17 lut 2022, 17:13 Posty: 26 Podziękował: 2 Podziękowano: 0
|
Ostatnio rozkminam jakie są kryteria hydrofoila na słaby wiatr. Ma ktoś teorię na ten temat? Wydaje się że skrzydło powinno mieć jak najmniejszy drag czyli chyba wysokie AR ale z drugiej strony powinno zapewniać siłę nośną przy stosunkowo małej prędkości. Macie jakąś litrerature techniczna na ten temat?. Nie chce budować skrzydła ale temat mnie ciekawi jako inżyniera.
|
14 lip 2023, 14:21 |
|
|
BraCuru
Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30 Posty: 3540 Lokalizacja: West Coast Podziękował: 304 Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
|
Im większa powierzchnia lotki przedniej tym szybciej następuje lewitacja. Taka sama powierzchnia daje inny drag przy różnym AR. Dlatego na słaby wiatr idealnie jest duża powierzchnia z wysokim AR. Zobacz jak wyglądają bezwiatrowe lotki przednie do dock startu. Rozpiętość przedniej lotki już chyba przekroczyła 2m a nie dziwi nikogo 150cm.
|
14 lip 2023, 22:17 |
|
|
Janusz
Dołączył(a): 06 lip 2015, 20:02 Posty: 17 Podziękował: 4 Podziękowano: 0
|
Jest jeszcze trzeci parametr skrzydła - grubość. Wydaje się, że grubsze mają większą siłę nośną przy danej (niskiej) prędkości, ale wymagają większej mocy latawca. Natomiast opór czołowy rośnie szybciej wraz ze wzrostem prędkości. Czyli reasumując: slaby wiatr, duży latawiec, gruby profil -wchodzimy w lewitację prawie od zera, ale mamy duży opór. Przy cienkim profilu musimy mieć trochę więcej prędkości, ale opór jest mniejszy. Coś jak doskonałość szybowca i paralotni.
|
07 sie 2023, 17:16 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|