Cześć Piotr - witam na forum!
Spróbuję krótko odpowiedzieć wg mojej najlepszej wiedzy na dziś:
Ad.1 - zależy od rodzaju skrzydła:
a) rejsingowe - najlepiej na jakieś 3,4 mln km/h
- bez ograniczeń
b) z drugiego bieguna - HS na wave powinno być bardzo wolne - max prędkość 18kts.
c) do nauki - również wolne ale nie aż tak - powiedzmy max 22kts
d) freeride - czyli dla rekreacyjnego foilarza - max 25kts.
Ad.2
a) skrzydło do rekreacji na jak najbardziej szeroki zakres mas - do 50 do 100kg - jeśli potrafisz.
b) skrzydło do nauki - podobnie no chyba, że potrafisz zaprojektować damskie lub dziecięce skrzydła (a będzie wkrótce potrzeba!) to wówczas na 40-50kg.
c) rejsingowe - na 70-80kg.
Na końcu tego wątku i jego drugiej stronie znajdziesz fotki pierwszych hooverów:
viewtopic.php?f=2&t=27&start=10Odpowiadam tam również na Twoje pytanie.
Jak sprawdzałem? Nie mam dostępu i raczej długo nie będę miał do tunelu aero dlatego wszystko trwa mozolnie.
Sprawdzam to po prostu pływając na wodzie i czując to co się dzieje pod stopami.
Dodatkowo robię debilnie proste testy porównawcze bez obciążania deski.
Dwie różne deski w normalnej pozycji obok siebie wypycham z jednakową siłą i obserwuję odległości jakie pokonują. To samo z odwróconymi do góry dnem deskami - widać która głebiej nurkuje.
Do tej pory powstało około 10 prototypów hoovera. Ostatnie modele coraz śmielsze a wręcz radykalne.
Kto popływa więcej na hooverach zauważa łatwośc z jaką deska odkleja się od wody a przy lądowaniach obserwuje efekt pingponga zamiast przyklejania się deski do wody.
Mam doświadczonych niezależnych testerów w Holandii, Belgii i Polsce - chcą kolejne hoovery
PS. Czy możesz wrzucić skan wpisu z Żagli do wątku o moich deskach pliss?