Odpowiedz w wątku  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Następna strona
Przerabianie barów pod foila 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26 maja 2018, 16:26
Posty: 42
Podziękował: 0
Podziękowano: 7
Cytuj
kukus napisał(a):
- Einfach spleißbar

Skąd jesteś? Tez przymierzam się do zamówienia.


Miałem raz od kolegi takie einfach, że ni chu chu ze szplajsowania. Rozmiar 1,1 może być problematyczny. Tak przypuszczam.

To jest nas trzech. Wielkopolska, okolice Piły.


01 wrz 2020, 17:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 26 maja 2018, 16:26
Posty: 42
Podziękował: 0
Podziękowano: 7
Cytuj
[quote="Bodziobsz"]Witam.

Linki depower 2.5mm 1200kg break load marlow d12 max na mechanizm do sterówek 2mm ta sama 800kg break load. Reszta Liros dc pro 001 range czyli. 1.6mm 490kg nośne, 1.1mm sterówki 230kg.

Może kolega by coś dodał od siebie?


01 wrz 2020, 17:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3344
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 214
Podziękowano: 127
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Minimalizm dotarł do barów ;)
W efekcie praktycznie nie ma o czym mówić, bo bar prawie zniknął :idea:
Czegoś takiego chyba jeszcze nie widzieliście. Ja na pewno nie.

phpBB [video]


Czy wkrótce posuniemy się dalej i będziemy pływać tak? ;)

phpBB [video]


07 lis 2020, 10:09
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3344
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 214
Podziękowano: 127
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Russian Bar 2.0:
phpBB [video]


21 lis 2020, 11:29
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 26 maja 2020, 21:32
Posty: 97
Podziękował: 17
Podziękowano: 5
Cytuj
Cześć,

pomału przymierzam się do mojego customowego baru. Po wypływaniu jednego sezonu widzę co na tym etapie przeszkadza mi w fabrycznym barze. Obecnie mam oryginalny Flysurfer Control Force QR4 55cm. Przejrzałem dział o przerabianiu baru kilka razy, również na kiteforum.com

Początkowo przerobię bar który posiadam:
- zmniejszenie chicken loopa i pozbycie się "patyka". Duotone ma identycznie wyglądające QR i posiadają mini loopy do wave'u. Jeśli nie będzie pasować to skrócę oryginalny. Trapez również przerabiam na linkę zamiast haka- mam zapasowy hak trapezowy do takiej przeróbki
- powyższe pozwoli mi na zwiększenie zakresu depowera o ok. 10-15cm
- zwiększenie zakresu trymera o 10cm- obecnie mam 20cm i czasami jest to za mało
- przerobienie trymera z 2:1 na 3:1. Jak przyszkwali to na 2:1 jest ciężko ściągnąć trymer

To na początek.

Docelowo chciałbym spróbować stworzyć własny bar od podstaw łącznie z wyprodukowaniem baru z węgla z zaprojektowanej formy oraz własnym systemem quick release.
Tutaj kilka pytań do kolegów:
1. Czy ktoś testował jak zachowują się powszechne zrywki "kulki" pod obciążeniem? Pamiętam że starsze IDSy działały na podobnej zasadzie i przy obciążeniu wcale łatwo nie było zliszować latawca. Np. taki system SK Shape LatchPin wygląda mega kompaktowo, ale nie jest to nic innego jak zwykła zrywka i obawiam się, że to nie zadziała w każdej sytuacji.
2. Jak niezawodne są szekle Wichard'a (2673)? Ich mechanizm wygląda na niezbyt niezawodny i podatny na przypadkowe odpalenia...
3. Po co w popularnych systemach QR linka depowera jest podwójna? Jeśli ma to służyć odkręcaniu linek mocy przy ruchach barem to na pewno nie działa. Nic innego nie przychodzi mi do głowy
4. Jak niezawodne są systemy bezpieczeństwa opierające się na jednej lince mocy? Czy w przypadku zrobienia kilku kiteloopów ten system zadziała, czy linki mocy zawsze muszą być odkręcone w celu porawnego działania systemu? To samo tyczy się linki depowera i linki leasha. Czy jeśli będą one skręcone raz lub dwa to system bezpieczeństwa nie zadziała?
5. Czy latawiec komorowy w przypadku teoretycznego odpuszczenia baru o pewną dużą nieograniczoną odległość straciłby kompletnie moc i spadł? Jaka musiałaby być ta odległość?


16 gru 2020, 23:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3344
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 214
Podziękowano: 127
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
sp-qba787 napisał(a):
Docelowo chciałbym spróbować stworzyć własny bar od podstaw łącznie z wyprodukowaniem baru z węgla z zaprojektowanej formy oraz własnym systemem quick release.
Tutaj kilka pytań do kolegów:
1. Czy ktoś testował jak zachowują się powszechne zrywki "kulki" pod obciążeniem? Pamiętam że starsze IDSy działały na podobnej zasadzie i przy obciążeniu wcale łatwo nie było zliszować latawca. Np. taki system SK Shape LatchPin wygląda mega kompaktowo, ale nie jest to nic innego jak zwykła zrywka i obawiam się, że to nie zadziała w każdej sytuacji.
2. Jak niezawodne są szekle Wichard'a (2673)? Ich mechanizm wygląda na niezbyt niezawodny i podatny na przypadkowe odpalenia...
3. Po co w popularnych systemach QR linka depowera jest podwójna? Jeśli ma to służyć odkręcaniu linek mocy przy ruchach barem to na pewno nie działa. Nic innego nie przychodzi mi do głowy
4. Jak niezawodne są systemy bezpieczeństwa opierające się na jednej lince mocy? Czy w przypadku zrobienia kilku kiteloopów ten system zadziała, czy linki mocy zawsze muszą być odkręcone w celu porawnego działania systemu? To samo tyczy się linki depowera i linki leasha. Czy jeśli będą one skręcone raz lub dwa to system bezpieczeństwa nie zadziała?
5. Czy latawiec komorowy w przypadku teoretycznego odpuszczenia baru o pewną dużą nieograniczoną odległość straciłby kompletnie moc i spadł? Jaka musiałaby być ta odległość?


Nie wszystko jest zbyt jasne w Twoich pytaniach, abym mógł udzielić rzeczowej odpowiedzi.
brakuje mi precyzji w pytaniach i np zdjęć.
Jak wygląda SK Shape LatchPin?

witchard często się przypadkowo wypina. Wymaga przeróbek. Było o tym chyba w tym wątku.

Linka podwójna depowera? Co to jest?

System bezpieczeństwa opierający się na jednej lince mocy? Są inne?
Jak zrobi się parę loopów i linki są poskręcane wielokrotnie to jasne jest, że system nie zadziała lub będzie mocno ograniczony.

Odpuszczenie komórki - wszystko zależy od danego modelu. Jednak chyba nie ma komórek spadających po odpuszczeniu całkowitym baru przy zaciągniętym depowerze na maxa.

Jak zrobisz sobie 3m depower to już inna bajka. Kiedyś robiłem takie depowery w swoich barach zamiast systemu bezpieczeństwa.
PS.
Z doświadczeniem i opływaniem na komórkach będziesz w odwrocie od wstępnych założeń czyli powrót do 2:1 albo 1:1, max 10cm depowera a może nawet zero depowera.


17 gru 2020, 00:57
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 26 maja 2020, 21:32
Posty: 97
Podziękował: 17
Podziękowano: 5
Cytuj
BraCuru napisał(a):
sp-qba787 napisał(a):
Docelowo chciałbym spróbować stworzyć własny bar od podstaw łącznie z wyprodukowaniem baru z węgla z zaprojektowanej formy oraz własnym systemem quick release.
Tutaj kilka pytań do kolegów:
1. Czy ktoś testował jak zachowują się powszechne zrywki "kulki" pod obciążeniem? Pamiętam że starsze IDSy działały na podobnej zasadzie i przy obciążeniu wcale łatwo nie było zliszować latawca. Np. taki system SK Shape LatchPin wygląda mega kompaktowo, ale nie jest to nic innego jak zwykła zrywka i obawiam się, że to nie zadziała w każdej sytuacji.
2. Jak niezawodne są szekle Wichard'a (2673)? Ich mechanizm wygląda na niezbyt niezawodny i podatny na przypadkowe odpalenia...
3. Po co w popularnych systemach QR linka depowera jest podwójna? Jeśli ma to służyć odkręcaniu linek mocy przy ruchach barem to na pewno nie działa. Nic innego nie przychodzi mi do głowy
4. Jak niezawodne są systemy bezpieczeństwa opierające się na jednej lince mocy? Czy w przypadku zrobienia kilku kiteloopów ten system zadziała, czy linki mocy zawsze muszą być odkręcone w celu porawnego działania systemu? To samo tyczy się linki depowera i linki leasha. Czy jeśli będą one skręcone raz lub dwa to system bezpieczeństwa nie zadziała?
5. Czy latawiec komorowy w przypadku teoretycznego odpuszczenia baru o pewną dużą nieograniczoną odległość straciłby kompletnie moc i spadł? Jaka musiałaby być ta odległość?


Nie wszystko jest zbyt jasne w Twoich pytaniach, abym mógł udzielić rzeczowej odpowiedzi.
brakuje mi precyzji w pytaniach i np zdjęć.
Jak wygląda SK Shape LatchPin?

witchard często się przypadkowo wypina. Wymaga przeróbek. Było o tym chyba w tym wątku.

Linka podwójna depowera? Co to jest?

System bezpieczeństwa opierający się na jednej lince mocy? Są inne?
Jak zrobi się parę loopów i linki są poskręcane wielokrotnie to jasne jest, że system nie zadziała lub będzie mocno ograniczony.

Odpuszczenie komórki - wszystko zależy od danego modelu. Jednak chyba nie ma komórek spadających po odpuszczeniu całkowitym baru przy zaciągniętym depowerze na maxa.

Jak zrobisz sobie 3m depower to już inna bajka. Kiedyś robiłem takie depowery w swoich barach zamiast systemu bezpieczeństwa.
PS.
Z doświadczeniem i opływaniem na komórkach będziesz w odwrocie od wstępnych założeń czyli powrót do 2:1 albo 1:1, max 10cm depowera a może nawet zero depowera.


SK Shapes LatchPin: https://www.skshapes.com/shop/
Linka podwójna depowera (depower leaderline) to linka od chicken loopa (quick release) do trymera. Ślizga się po niej bar. Flysurfer, Duotone, Airush i pewnie wielu innych mają takie systemy. Niektórzy producenci oplatają te linki koszulką silikonową/ rurką ale w środku to dalej dwie linki (np. Duotone Clickbar vs zwykła wersja).

Odn. Witcharda to jedyną przeróbką na jaką natrafiłem to założenie gumki na zawleczkę zwalniającą. Jakie są inne? Czy wtedy system jest niezawodny?

Są inne systemy bezpieczeństwa. Pierwsze latawce Nitro miały system oparty o linkę sterową jeśli dobrze pamiętam. Pierwszy Switchblade miał system w którym bar zjeżdzał po dwóch linkach mocy. Nie wiem jak mają teraz. Boardridingmaui ma chyba system oparty o tę zasadę, ale inaczej zrealizowany (bez linki leasha).

Odn. odpuszczenia baru chodziło mi o to jak zachowa się komórka gdyby teoretycznie bar mógł odjechać o 2,3,4,..m. Czy spadnie bez mocy? Jak daleko musiałby odjechać? Nie miałem na myśli tradycyjnego systemu.

Jak linki mocy są poskręcane to dla mnie niejasne jest czy system zadziała, a system wg mnie albo działa, albo nie działa wcale. Nie ma chyba stanów pośrednich :roll: Inaczej nie pytałbym na forum. :naughty:
Do tej pory latałem na starym Switchblade i tam o tym nie myślałem ponieważ tego problemu nie było. Dopiero teraz kiedy mam inny bar FS oraz Airush i zacząłem myśleć o swoim barze i systemach bezpieczeństwa oświeciło mnie, że system w tych barach nie do końca jest bezpieczny! Ciekawe ile jest takich nieświadomych osób?! Poza tym system bezpieczeństwa ratuje tyłek w większości podczas startu, a przy rozwinięciu baru nie jest oczywiste czy linki mocy nawet jeśli biegną równolegle do siebie na ziemi nie skręcą się ze sobą po starcie. To samo tyczy się linki leasha biegnącej pomiędzy linkami depowera.


17 gru 2020, 19:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3344
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 214
Podziękowano: 127
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
sp-qba787 napisał(a):
SK Shapes LatchPin: https://www.skshapes.com/shop/

OK. Wygląda masywnie i prosto. Mocniej zbudowany niż kulka więc zgaduję, że jest to lepsze rozwiązanie.
Jednakże do tej pory nie zdarzyło mi się aby kulka pękła.
Czy zadziała zawsze? Oczywiście, że nie. Nie ma systemu 100% działającego. Zwykle działają w przedziale 99,0-99,9%
Piasek lub inne ciała obce najczęściej odpowiedzialne są za te promilowe przypadki.

Cytuj:
Linka podwójna depowera (depower leaderline) to linka od chicken loopa (quick release) do trymera. Ślizga się po niej bar. Flysurfer, Duotone, Airush i pewnie wielu innych mają takie systemy. Niektórzy producenci oplatają te linki koszulką silikonową/ rurką ale w środku to dalej dwie linki (np. Duotone Clickbar vs zwykła wersja).

Nadal nie wiem o co chodzi z tym problemem podwójnej linki. Jedna jest nośna główna a druga to emergency potrzebna do aktywowania systemu wygaszenia latawca.

Cytuj:
Odn. Witcharda to jedyną przeróbką na jaką natrafiłem to założenie gumki na zawleczkę zwalniającą. Jakie są inne? Czy wtedy system jest niezawodny?

Oczywiście, że zawodny.
Mój patent to zamiast gumki mam podczepioną linkę dyneemę od mega krótkiego leasha która jest umiejscowiona pod spinką witcharda co ogranicza przypadkowe jego otwarcie ale nie zawsze.
Powiedziałbym, że teraz mam duuużo mniej niechcianych wyczepień. Gumka też na pewno poprawia tę przypadłość.

Cytuj:
Odn. odpuszczenia baru chodziło mi o to jak zachowa się komórka gdyby teoretycznie bar mógł odjechać o 2,3,4,..m. Czy spadnie bez mocy? Jak daleko musiałby odjechać? Nie miałem na myśli tradycyjnego systemu.

Nie znam na to ogólnego wzoru. Wszystko zależy od konstrukcji uprzęży i charakterystyki latawca. Najlepsza metoda to spróbować na żywca. Zrobienie baru z 5m depowrem to tylko 10m linki, bloczek i knaga.

Cytuj:
Jak linki mocy są poskręcane to dla mnie niejasne jest czy system zadziała, a system wg mnie albo działa, albo nie działa wcale. Nie ma chyba stanów pośrednich :roll: Inaczej nie pytałbym na forum. :naughty:
Do tej pory latałem na starym Switchblade i tam o tym nie myślałem ponieważ tego problemu nie było. Dopiero teraz kiedy mam inny bar FS oraz Airush i zacząłem myśleć o swoim barze i systemach bezpieczeństwa oświeciło mnie, że system w tych barach nie do końca jest bezpieczny! Ciekawe ile jest takich nieświadomych osób?! Poza tym system bezpieczeństwa ratuje tyłek w większości podczas startu, a przy rozwinięciu baru nie jest oczywiste czy linki mocy nawet jeśli biegną równolegle do siebie na ziemi nie skręcą się ze sobą po starcie. To samo tyczy się linki leasha biegnącej pomiędzy linkami depowera.
[/quote]
Tutaj tez nie ma wielkiej filozofii. Każdy model po wielokrotnym skręceniu będzie miał problemy związane z jego sterowaniem i działaniem systemu bezpieczeństwa.
Dla jednego modelu 10 krotne skręcenie wyłączy system bezpieczeństwa dla innego 7 a dla kolejnego 15. Ponownie - weż swój zestaw na plażę, skręć 5 razy i zliszuj. Potem zrób 10 loopów i ponownie zliszuj. To prostsze niż akademickie dyskusje.
Każde skręcenie ogranicza możliwość kontroli latawca i jego system bezpieczeństwa.
Warto o tym pamiętać w godzinie W jak latawiec wpadnie w death loopy. Zamiast czekać na zbawienie od razu powinno się liszować aby nie było za późno.
10 sekund zwłoki może mocno boleć.

Dlatego fajnym elementem zwiększającym poczucie bezpieczeństwa jest to:
Obrazek
Mając sprawną rękę i ten instrument możemy czuć się bezpieczniejsi niż w najbardziej obiecujących ulotkach producentów opowiadających o 100% depowera, wygaszenia latawca itd. Papier przyjmie wszystko ;)


23 gru 2020, 00:50
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3344
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 214
Podziękowano: 127
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
dan_kan napisał(a):
Mimo 2 kolejnych wypięć na głębokiej wodzie podczas ostatniego foilowania daję szekli witcharda ostatnią szanse zwiększając siłe wypięcia o jakieś 2-3kg. Dodałem tez dodatkowe zabezpieczenie na wypadek wypięcia jakie znalazłem na kiteforum.com. Oto efekt:
Załącznik:
IMG_20200609_201301.jpg

Daniel jak działa teraz twoje rozwiązanie?

Ja umieściłem ultra mini leasha w miejscu ograniczającym przypadkowe wypięcie:
Obrazek

Obrazek

A tak wygląda aktualny depower jaki testuję na 12m linkach. Podoba mi się, że nie ma knagi. Zaciąganie jest bezproblemowe ale nie wypracowałem jeszcze luzowania.
Wracam do depowera dla długości linek mniejszych niż 12m, aby nie jeździć w dzikiej pozycji jak przywali 3 razy więcej wiatru. 10-15cm depower łagodzi sylwetkę ;)
Obrazek

Poza tym mój ulubiony materiał ostatnio poza sikaflexem to zwykła taśma wulkanizacyjna. Robi robotę!


27 gru 2020, 00:59
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 08 cze 2020, 21:56
Posty: 29
Podziękował: 3
Podziękowano: 2
Cytuj
Drugi bar pod większy latawiec popełniony :)
55cm, linki 16m SK99 1,6 i 1,1, depower 3:1, waga 456g, 2x ronstan 20 i knaga clamcleat wiec osprzęt standard :)
Zakres drążka 70cm, depower 40cm, flagline linka bez gumy bo jak wcześniej wspominałem mam obawy czy przy marginalnym wietrze guma nie będzie ściągać jednej nośnej.
W poprzednim barze koniec talii depowera mam podczepione do liny obok bara dzięki czemu zawsze jest pod ręką ale potrafi się zaplątać, tu spróbujemy luźnej tali. Boje się, że przy knadze 70cm od szekli będzie czasem trudno sięgnąć.
Tak czy inaczej frajda z tworzenia ogromna a użytkowanie lekkiego bara z krótkimi linkami jeszcze lepsze :)
Ponownie dziękuję Wam za wiedzę i wskazówki.


Załączniki:
bar 55 1.jpg
bar 55 1.jpg [ 253.27 KiB | Przeglądane 969 razy ]
12 lut 2021, 11:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.