Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki
Teraz jest 02 maja 2025, 19:59
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 2 ] |
|
Prawo drogi - bądźmy bardziej odpowiedzialni
Autor |
Wiadomość |
BraCuru
Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30 Posty: 3545 Lokalizacja: West Coast Podziękował: 312 Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
|

Fakt, że skrzydło chodzi bezszelestnie i pod nieludzko zwariowanymi kątami może powodować niebezpieczne sytuacje na wodzie. Jak pływa sobie stadko parapeciarzy to wszyscy mniej więcej jak na pochodzie 1 majowym: lewo-prawo i z przytupem czyli hałasem prucia wody. Jak w takie stadko wjedzie wodolot to stadko na 100% nie będzie przygotowane do wspólnej jazdy.
Małe zobrazowanko: Wczoraj zrobiłem ekperyment i podpłynąłem do nieświadomego TT, który z uporem maniaka próbował utrzymać wysokość i jeździł na 1km halsach. Akurat spływałem spod Ostendy i gościu nie widział mnie. Tknęło mnie, aby to wykorzystać do małego eksperymentu. Podpłynąłem na jakieś 15m ukrywając się za jego plecami będąc wciąż na nawietrznej, abyśmy nie zrobili sobie krzywdy. Facet nie widzi mnie. Nie rozgląda się. Jest przekonany, że płynie sam, bo od godziny żywej duszy na spocie. Jak się potem okazało w życiu nie widział foila na żywo. Robi zwrot. Jego kajt przelatuje przez zenit, ja przelatuję za nim, facet słyszy coś dziwnego, kątem oka zauważa mnie i jego oczy robią się takie: a twarz ma minę pt. WTF ... ...gleba i facet zastanawia się czy widział UFO. Potem pływamy współnie, pokazuję mu pod jakimi kątami mogę sobie pływać i 2h później omawiamy sytuację w barze.
Małe podsumowanko: Pływający na foilu - bądźcie bezpiecznie widoczni dla wszystkich i pływajcie nie stwarzając zagrożenia dla innych. Zawsze bierzcie pod uwagę, że was nie słychać i rajderzy zawietrzni mają poważnie ograniczone szanse was zauważyć. Jak trenujecie ostry downwind i upwind nie róbice tego w miejscu gdzie pływają TT.
Zwróćcie uwagę na KsPD. Musicie dobrze rozumieć, interpretować i przede wszystkim należycie wcześniej stosować następujace prawidła. 6.1. Przed wykonaniem jakiegokolwiek manewru należy upewnić się, że nikomu to nie zagrozi. 6.3. Przed każdym manewrem zaleca się w szczególności sprawdzenie tylnego sektora. 8.1. Podczas manewru ustępowania należy zawsze zachować bezpieczną odległość. 8.2. Każde działanie podjęte w celu uniknięcia zderzenia powinno być zdecydowane, łatwo zauważalne przez innych uczestników spotkania oraz wykonane wystarczająco wcześnie i z należytym uwzględnieniem zasad obowiązujących na wodzie.
|
09 lip 2013, 10:33 |
|
 |
BraCuru
Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30 Posty: 3545 Lokalizacja: West Coast Podziękował: 312 Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
|
Dla tych co zamierzają startowac w zawodach - prawo drogi w plakatowej pigułce: 
|
23 sty 2016, 12:21 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 2 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|