Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Dolny limit wiatru - czy dojdziemy do zero węzłów? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3545
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 312
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Na kf.pl sprowokowałem niedawno ten temat:
http://www.kiteforum.pl/forum/viewtopic ... it#p450405

Na żywo widziałem topowych rejsiarzy pływających przy 3-4kts - foil + komórka 18m. Próbowałem z nimi popływać ale niestety moje 14m dmuchane nie wydawało. Moim limitem to wciąż 5kts.

Jak to wygląda na żywo?
2 dni temu cały świat żeglarski nie mógł się nadziwić widząc Florka zaiwaniającego w porcie Weymouth - czyli w paszczy lwa podczas pucharu świata ISAF. Musza sobie teraz pluć w twarz widząc z czego zrezygnowali w Rio :twisted:
Do tej pory filmik obejrzało 26 tysięcy ludzi poprzez facebooka.


Ze swoich lajtowych sesji wspominam tą najmilej (zwróćcie uwagę na flagę Daru!):
[video]https://vimeo.com/97804635[/video]

Jednak pamiętajcie, że nie każdy popłynie od razu przy 6kts. Do tego potrzebny jest dobry foil, deska, duży, dobry latawiec no i oczywiście umiejętności rajdera.
Myślę, że zaawansowany rajder (co się uczy foila) z zaawansowanym sprzętem wyda już przy 7kts.
Przeciętny rajder (co się uczy foila) będzie potrzebował z 9kts.


14 cze 2015, 11:04
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3545
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 312
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Zmierzone na łodzi sędziowskiej dobre 300m w morzu od 2,5 do max 4,5 kts:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Sędzia z PZŻ był w lekkim szoku :shock:

Prędkości rozwijaliśmy ponad 20kts.


11 lip 2015, 23:47
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 26 sie 2014, 15:07
Posty: 13
Podziękował: 0
Podziękowano: 0
Cytuj
Pieknie! ;) -highfive-


15 lip 2015, 13:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3545
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 312
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Powoli dochodzimy do ZERA :)
Sporo się poprawiło: sprzęt, technika jazdy, świadomość rajderów.

Problemem jest wciąż inicjacja ruchu bo potem to już można latać z pompą ZERZE.
Ekipa Mosesa znalazła sposób na to:
https://www.facebook.com/gardakite/vide ... 733138709/

Kto nadal nie wierzy niech posłucha foilowego paradoksu na Amazonce przedstawionego nie przez teoretyka ale wszechmogącego Iaina Percy (jeden z najbardziej utalentowanych i utytułowanych żeglarzy, dwukrotny medalista olimpijski, wielokrotny mistrz świata a ostatnio taktyk i skipper Artemisa w America's Cup.

od 8m43s - normalnie ciary przechodzą! :


19 cze 2017, 09:37
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 25 kwi 2016, 20:52
Posty: 63
Podziękował: 0
Podziękowano: 5
Cytuj
Na tym katamaranie Artemisa widać, że większa część załogi operuje kręcąc rękoma. A ostatnio chyba Kiwiarze w AC przełamali tabu i zatrudnili kolarzy. Pytanie w jakim celu na pokładzie im Ci od kręcenia? Nie sądzę, aby zmiana nastawu żagli wymagała tyle kręcenia. Generują oni kręceniem wspomagającą siłę napędową?

Jak 20 lat temu pływałem an omedze, to takich wynalazków nie było :)


19 cze 2017, 10:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, 00:21
Posty: 189
Lokalizacja: Kg
Podziękował: 15
Podziękowano: 9
Imię i nazwisko: Kuba Wolański
Cytuj
0618 napisał(a):
Pytanie w jakim celu na pokładzie im Ci od kręcenia?

Generalnie w ten sposób trymują długość miecza foila, co zresztą widać na filmiku, prawdopodobnie też wiele innych rzeczy. Na Twojej omedze nie było foila to i kręcenia nie było aż tyle ;)


19 cze 2017, 10:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 3545
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 312
Podziękowano: 144
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Wolansio napisał(a):
Generalnie w ten sposób trymują długość miecza foila, co zresztą widać na filmiku, prawdopodobnie też wiele innych rzeczy.

Dokładnie!
Foile ustawiane są hydraulicznie. To nie tylko ich wysuwanie ale również ustawianie kąta natarcia.
Przepisy zabraniają użycia silnika elektrycznego.
Stąd cała energia do hydrauliki idzie z pedałów.
Jak powiało 25kts to goscie jechali na 100% było za mało. Tracili kontrole nad jachtem.
O AC tutaj:
viewtopic.php?f=8&t=33


19 cze 2017, 14:25
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.