Odpowiedz w wątku  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Następna strona
Przerabianie barów pod foila 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2015, 16:33
Posty: 56
Podziękował: 0
Podziękowano: 3
Imię i nazwisko: Adam Ramczyk
Cytuj
Mam trzy rozne knagi, cabrinhy z nierdzewki, oryginalna ozona (od baru do chrono) I clamcleat race I we wszystkich mam podobny problem. Wiec zakladam ze to wina linek, dzieki za porade, sprobuje z 4mm dyneema I mysle, ze to rozwiaze problem.


30 paź 2018, 11:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 2893
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 117
Podziękowano: 98
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Używam Cabrinhe i używałem Clamcleata.
Pierwsza nie dawała jeszcze takich oznak. Natomiast aluminiowy CC regularnie się rozchodził. Młot rozwiązywał problem na sezon.
Dyneema 4mm sprawdza się idealnie ale polecam zakończyć ją na knadze a odcinek luźnego fału zrobić z jakieś linki szotowej 8mm.
Dochodzę do wniosku, że dyneema 3mm a może nawet 2mm będzie też dobrze działa na całej talii.
D2mm musiałaby być "zaszplajsowana" na całej swojej długości - wówczas miałaby około 3,5mm.
Na pewno nie ma sensu używać dyneemy grubszej niż 4mm.

PS. Piotr - zamówiłem na próbę linki z Twojego linku.
Ale tylko te do krótkich odcinków baru (dyneema 2,3mm) a nie nośne, które IMO mają słabe parametry.
Jak oceniasz rozciągliwość Twoich żółtych?
Łatwo się szplajsują?
A jak rozplątywaniem?
Woskowałeś je?
wyglądają na takie zbyt szmatławe. Czy to tylko wrażenie wizualne?


30 paź 2018, 12:03
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 2893
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 117
Podziękowano: 98
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
Jesteśmy po ćwiczeniach:
Obrazek Obrazek Obrazek

Dokładne wyniki opublikuję za parę dni jak przestanie wiać na Północnym.
Konkluzja ogólna - nie siejemy herezji ;)
3:1 to 3:1


30 paź 2018, 15:43
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2015, 16:33
Posty: 56
Podziękował: 0
Podziękowano: 3
Imię i nazwisko: Adam Ramczyk
Cytuj
Widze ze fizyka teoretyczna zostaje podparta zakrojonymi na szeroka skale miedzynarodowymi badaniami empirycznymi :) :shock: :D


30 paź 2018, 16:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2014, 14:47
Posty: 141
Podziękował: 7
Podziękowano: 14
Cytuj
a później... "największy na świecie kontenerowiec rozbił się u wybrzeży Madagaskaru, osoby sterujące okrętem zostały znalezione w dziwnej pozycji spętane uściskiem niespotykanej uprzęży - nieoficjalnie mówi się o fetyszach kapitana" :D:D:D

a tak poważnie, to dobrze wiedzieć. faktycznie 3:1 może okazać się idealną opcją - w 4:1 siły mogłyby być większe i fał mógłby być krótszy :)


30 paź 2018, 17:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lut 2018, 18:25
Posty: 256
Podziękował: 4
Podziękowano: 22
Cytuj
BraCuru napisał(a):
Używam Cabrinhe i używałem Clamcleata.


PS. Piotr - zamówiłem na próbę linki z Twojego linku.
Ale tylko te do krótkich odcinków baru (dyneema 2,3mm) a nie nośne, które IMO mają słabe parametry.
Jak oceniasz rozciągliwość Twoich żółtych?
Łatwo się szplajsują?
A jak rozplątywaniem?
Woskowałeś je?
wyglądają na takie zbyt szmatławe. Czy to tylko wrażenie wizualne?

są takie szmatławe :-) łatrwo się szpalsują , poparu uzyciach strasznie się pl aczą , bo robią się miękkie , i rozciągają się bardzo na początku prod. p[odaje 4 % to przy 10 m cos około 40 cm :-O :-)


30 paź 2018, 17:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2015, 16:33
Posty: 56
Podziękował: 0
Podziękowano: 3
Imię i nazwisko: Adam Ramczyk
Cytuj
Tak sie zastanawiam jak zakonczenie linki szplajsem takim jak na video Gunnara oslabia linke w porownaniu do zaszytych koncowek czy np zawiazanych na osemke. Ma ktos na ten temat informacje/przemyslenia?


30 paź 2018, 18:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2013, 12:30
Posty: 2893
Lokalizacja: West Coast
Podziękował: 117
Podziękowano: 98
Imię i nazwisko: Marek Rowiński
Cytuj
andrzejwodejszo napisał(a):
a później... "największy na świecie kontenerowiec rozbił się u wybrzeży Madagaskaru, osoby sterujące okrętem zostały znalezione w dziwnej pozycji spętane uściskiem niespotykanej uprzęży - nieoficjalnie mówi się o fetyszach kapitana" :D:D:D

:lol: :lol: :lol:

Ramadam napisał(a):
Tak sie zastanawiam jak zakończenie linki szplajsem takim jak na video Gunnara osłabia linke w porównaniu do zaszytych końcówek czy np zawiazanych na osemke. Ma ktos na ten temat informacje/przemyslenia?

Według poniższego linku dobrze wykonany szplajs ma 100% wytrzymałości liny.
Gdzieś czytałem, że szplajs z kontrą (tak nazwę to co robimy tutaj) obniża 10-20%.
Musi obniżać w dwóch miejscach - wejście liny w swojego wnętrza oraz końcówka liny wewnątrz. W tych miejscach zaburzona jest struktura ułożenia splotek.
W celu uniknięcia osłabienia w tym drugim miejscu należy dyneemę ciąć pod kątem.
Dodam, że nie da się tego zrobić żadnymi normalnymi nożyczkami lub nożykiem introligatorskim. istnieją specjalne nożyczki do dyneemy:
https://www.force4.co.uk/d-splicer-dyne ... ssors.html

Natomiast tradycyjna końcówka bez szplajsu obszyta owijką musi mieć blisko 100% bo struktura splotek nie jest zaburzona. No chyba, że jest szyta grubą igłą i nicią to wtedy jej wytrzymałość spadnie parę promili.

INFO O WYTRZYMAŁOŚCIACH:
https://www.mazzellacompanies.com/Catal ... ficiencies
Tam też jest podane jaki wpływ na wytrzymałość lin ma węzeł (duży - od 10 do 57% w zależności od rodzaju węzła) oraz co istotne dla pływających na krótkich linkach wpływ kątów na wytrzymałość liny.
Nie zastanawiałem się do tej pory nad kątami a teraz widzę że to istotny element dla latających na komórce z linkami krótszymi niż 15m.

Tutaj fajne badania wskazujące między innymi, że dyneema bardzo nie lubi węzłów za to kocha szplajsy:
http://personal.strath.ac.uk/andrew.mcl ... d_2007.pdf

PS. Schodzi się powoli materiał :)
Pierwsza to austriacka lina od Stana SKShape a druga używane przez Piotra:
Obrazek Obrazek
Widać, że woskowanie jest mile widziane ;)

@Piotr - spróbuj mocno zawoskować te linki - na pewno nie będą się tak łatwo plątały. Świeczka lub sexwax, ręcznik i powinno być lepiej.
Linkę przesuwam po świeczce lub kostce wosku surferskiego tak, że się w nią wrzyna. Parę razy.
Potem przewijam linkę dookoła bawełnianego ręcznika i przeciągam naciągniętą linkę tez parę razy. Wosk wtapia się w środek linki.


31 paź 2018, 11:58
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 20 wrz 2018, 14:07
Posty: 22
Podziękował: 0
Podziękowano: 2
Cytuj
To wygląda na dobrą jakość
https://www.blackbox-sailing.de/surfen- ... 00-0301.RO


31 paź 2018, 15:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2015, 16:33
Posty: 56
Podziękował: 0
Podziękowano: 3
Imię i nazwisko: Adam Ramczyk
Cytuj
Dzieki za linki do informacji o wytrzymalosci roznych metod mocowan lin. Teraz nic tylko brac sie za przerabianie barow :). Niby to nie jest rocket science a jednak wiele informacji przekazanych w tym watku sie przyda...


01 lis 2018, 18:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
 cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software, customized by DziennikLotow.pl
Partnerzy serwisu: Bus-Ekspert.pl | Bus-Owners.com.
Korzystając z forum akceptujesz Regulamin.